Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý deň. Počas mesiaca október a november som dokopy trikrát vykonal objednávku na alza.sk (spol.Alza.cz) s tým, že som si dal ako dopravu víkendové doručenie. Prvýkrát malo byť doručené v nedeľu. Bol som prvý zákazník ktorého objednávka mala víkendové doručenie (4 minúty po spustení).
Druhé doručenie malo opäť prebehnúť v nedeľu, ale neprebehlo (stále zmena na inú spoločnosť alebo termín). Tretie doručenie - čakal som skoro dva týždne, po viacerých urgenciách mi bolo povedané, že zásielka zo systémových dôvodov nebola doručená, ale že už ju naozaj vyexpedovali a že mi dajú vedieť kedy bude doručená, že mi príde mail. Mail neprišiel, iba som jeden deň prišiel, pozrel na mobil, a tam SMS že zásielka bola vrátená z dôvodu, že som nebol zastihnutý :/ . Naozaj sa mi prístup nepáči, a víkendové doručenie tiež. Dúfam, že ma aspoň trocha vykompenzujete.
Víkendové doručenie, expedícia objednávok
Vykompenzovanie - za krátku dobu som urobil viac nákupov za viac €, neoplatí sa prísť o verného zákazníka. Kompenzácia minimálne vo fyzickej forme ( aspoň za poslednú objednávku na ktorú čakám dva týždne)
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta, jedná se o porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti. Pokud společnost porušila svou smluvní povinnost, mohl by spotřebitel žádat náhradu škody, která mu v souvislosti s porušením smlouvy ze strany společnosti vznikla.
Kdyby společnost slibovanou službu vůbec neměla v úmyslu poskytnout a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na její služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou.
Vábivou reklamou se rozumí situace, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny.
V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.