Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 8. 11. 2016 jsem přinela k reklamaci pouzdro na mobil, na kterém se začaly olupovat některé rohy. Pouzdro bylo zakoupeno 6.10.2015. Reklamace byla zamítnuta s tím, že "způsobené vady jsou důsledkem nadměrného opotřebení výrobku." S tímto rozhodnutím nemohu souhlasit - je asi zřejmé, že obal na mobil, který je na zařízení pevně přilepený pomocí vnitřní lepící pásky tak, jako tento reklamovaný obal, je používán denně, a to i několikrát. Nemyslím si, že je v pořádku, když se takový obal na mobil začne viditelně rozpadat po roce užívání. Kdybych ho měla např. 23 měsíců, s reklamací bych se neobtěžovala. Ale pokud bych si měla každý rok kupovat nové pouzdro, za pár let do toho investuju třeba třetinu ceny telefonu.
Pouzdro na mobil flipové Xiaomi pro Mi4
Ráda bych dostala zpět peníze, které jsem za pouzdro zaplatila, abych je mohla investovat do jiného obalu na mobil.
|
Tweet |
Prodávající se při prodeji zboží zavazuje k tomu, že věc má při převzetí vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat. Není-li tomu tak, je věc vadná a spotřebitelka může žádat nápravu. Práva z vadného plnění však není možné uplatnit na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. Bude tedy záležet na povaze vady (zda se jedná o skrytou vadu nebo o obvyklé opotřebení).
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musela by v případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.