Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
koupila jsem si telefon dne 28.10.2014 u společnosti Mobil4U, ihned po zakoupení jsem si všimla, že telefon není v pořádku, začala se na něm projevovat spousta vad, bohužel jsem tyto potíže začala řešit o hodně později, když už vad bylo příliš.
První reklamace proběhla dne 27.10.2015, kdy byly přítomné tyto vady: nefunguje klávesnice,neostří foto,vynechává GPS,HF nefunguje. Odpověď ze servisu zněla takto:"Uvedené vady se projevily, provedena byla oprava vadného dílu (el. komponenty, speaker, sluchátka)." Při této reklamaci jsem nežádala odstoupení od kupní smlouvy, doufala jsem, že servis vady opraví a telefon bude fungovat, ale po reklamaci se telefon choval úplně stejně jak před reklamací a vady se stupňovaly.
Dne 2.5.2016 byla provedena druhá reklamace, kdy už jsem žádala o odstoupení od kupní smlouvy. Tehdy jsem navštívila i právničku, paní doktorku Ch., která mi sepsala odstup od kupní smlouvy i se zákonem, donesla jsem tento dokument na prodejnu, prodejce se mi vysmál, že takový zákon neexistuje a že vady musí posoudit jejich servis, tak jsem dala telefon na posouzení- reklamovala jsem tyto vady: neostří foto,nejde wifi, vypadává signál wifi, telefon se restartuje, nefunguje klávesnice a budík, seká se, mala vydrž baterie. Servis odpověděl: "Byla zjištěna pouze vada - telefon se restartuje, malá výdrž baterie, ostatní vady se neprojevily, byl vyměněn vadný díl - systémová deska, baterie, tímto nevzniká nárok na odstup." Telefon opět nefungoval a vady byly přítomné nadále.
Třetí reklamace proběhla dne 12.8.2016 přítomné vady: telefon se seká, nefungují aplikace, neostří foto, nejde budík, nejde zvuk, píše vadné hlášky,nefunguje klávesnice a byl žádán odstup od kupní smlouvy. Ze servisu došlo vyrozumění: "Byla zjištěna pouze vada sekání, vypínání aplikací a chybových hlášek, vady foto, audia, klávesnice se neprojevily, nejedná se o třetí stejnou ani čtvrtou různou projevenou vadu, byla provedana oprava zařízení výměnou vadného dílu - systémové desky a baterie, tímto nevzniká nárok na odstup." Malá výdrž baterie nebyla ze servisu uznána, ale byla vyměněná, proto si myslím, že je to další vada, tedy čtvrtá různá, kterou už vzniká nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Samozřejmě telefon se stále po reklamaci nefungoval a projevoval stejné vady jako před reklamací.
Dne 31.8.2016 byl telefon zase poslán na reklamaci s těmito vadami: telefon se vypíná a restartuje, aplikace nefungují, nefunguje klávesnice, neostří foto,budík nefunguje, seká se obrazovka, často nejde zvuk i video, malá kapacita baterie,internet a wifi často nefunguje. Byl požadován odstup o kupní smlouvy. Servis tentokrát neuznal žádnou vadu a neprovedl opravu, uvedli tvrzení: "Instalace aplikace třetích stran mohou výrazně ovlivnit funkce a vlastnosti přístroje a za jejich obsah nenese prodejce odpovědnost." Nebylo mi posláno žádné oznámení o tom, že je reklamace již vyřízená, a tak jsem se 2.10.2016 vydala na prodejnu s tím, že chci okamžitě odstoupit od kupní smlouvy a tam mi bylo řečeno, že reklamace je dávno vyřízená a že mi posílali sms, ale sms mi žádná nepřišla a přes operátora na výpisu to půjde určitě dohledat, takže nedodrželi lhůtu ze zákona 30 dní, ale na to prodejce nereagoval a řekl, že na to nemám nárok a dal mi podepsat papír o převzetí o vyřízení reklamace a víc se se mnou o ničem nebavil. Také jsem reklamovala nabíječku již podruhé, dostala jsem údajně novou, která po dvou týdnech přestala fungovat. Sluchátka jsou taktéž již jednou měněny.
Myslím si, že již při první reklamaci vznikl nárok na odstup od smlouvy, z důvodu čtyř různých uznaných vad. Právnička mi sdělila, že se odstup od smlouvy dá realizovat i zpětně, pokud jsou vady uznané. Dále mi bylo sděleno, že se vady sčítají, není tedy podmínkou, aby čtyři různé vady byly jen v rámci jedné reklamace.
Podle dokumentů, které jsem obdržela z prodejny a ze servisu, jsem zjistila, že mám dva daňové doklady na telefon, při čemž jedna je nejspíše zfalšovaná, je na ní jiné číslo telefonu a datum nákupu před rokem - na něj je uvedená první reklamace, ale před rokem jsem žádný telefon nekupovala, domnívám se, že jedná o podvodné jednání.
Telefon nadále nefunguje a tak mám v plánu jej poslat na další reklamaci. Záruka se již krátí, jsem si vědoma toho, že telefon jsem měla dát na reklamace již dříve a co nejrychleji po projevení vad, ale už jsem opravdu unavená řešením tohoto sporu, neřeším skoro nic jiného než tento telefon a nikam to nevede, prodejci je to úplně jedno a nesnaží se s tím nic dělat, už jsem opravdu zoufalá a znechucená jednáním této pochybné firmy.
Moc Vás prosím o pomoc, protože už vůbec nevím co mám dělat. Prodejce nereaguje ani na mé podněty ani na podněty právničky, připadá mi, že jen čeká na vypršení záruční doby, aby už nemusel nic řešit. Jak jsem zjistila, tak bohužel nejsem jediná, kdo má s touto firmou problémy.
Předem mockrát děkuji za pomoc a přeji krásný zbytek dne.
S pozdravem
Kateřina Svobodová
Samsung S3 mini - 3560360557772000
Požaduji po firmě vrácení peněz.
|
Tweet |
Vždy, kdy věc byla u prodávajícího na reklamaci, která byla následně uznána jako oprávněná, neběžela dle § 1922 odst. 2 občanského zákoníku lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění se tedy prodlužuje o dobu, kdy byla věc u prodávajícího na oprávněné reklamaci.
Není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má spotřebitelka dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit. Dle ustálené judikatury se za opakovaný výskyt vady považuje výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách (dvě předchozí uznané reklamace). Za větší počet vad se považuje výskyt alespoň tří vad na věci, přičemž každá z nich brání řádnému užívání věci. Pokud spotřebitelka reklamovala věc pro vyšší počet vad a během reklamací byly uznány jako oprávněné minimálně tři různé vady, vznikl spotřebitelce nárok na odstoupení od smlouvy. Zvolila-li spotřebitelka při uplatnění reklamace jako způsob nápravy odstoupení od smlouvy, měl prodávající toto respektovat.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelkou nedohodl na delší lhůtě. Jak uvedl Nejvyšší soud ČR v rozsudku sp. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 pojmu "vyřídit" odpovídají významově slova "urovnat", "uspořádat", popř. "vybavit". Všem těmto výrazům je společné to, že ten, kdo v tomto smyslu jednal, docílil stavu, v němž se již nebude muset "vyřízenou" věcí zabývat. S přihlédnutím k vysvětlenému významu použitého pojmu "vyřídit" lze logickým výkladem daného ustanovení dojít k závěru, že k vyřízení reklamace dojde až v okamžiku, kdy prodávající spotřebitelku vyrozumí (ať už písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena (tedy zda byla s reklamací úspěšná či nikoli). Teprve tehdy je možno reklamaci považovat za vyřízenou - prodávající se jí již nebude muset zabývat.
Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace, pokud její poslední den připadá na víkend či svátek, prodlužuje se lhůta až do následujícího pracovního dne. V daném případě lhůta pro vyřízení reklamace uplynula v pátek 30. září 2016. Pokud prodávající nejpozději v tento den neinformoval spotřebitelku o vyřízení reklamace, nebyla reklamace vyřízena včas. K tomu, aby mohla být reklamace vyřízena včas, je také požadována potřebná součinnost spotřebitelky. Pokud by spotřebitelka omylem uvedla nesprávné kontaktní údaje nebo by úmyslně mařila pokusy prodávajícího doručit jí zprávu o vyřízení reklamace, jde to k její tíži. Prodávající však musí prokázat, že se opravdu pokoušel spotřebitelku informovat o vyřízení reklamace (např. prokázat, že skutečně zasílal sms zprávu na spotřebitelkou uvedené telefonní číslo).
Marné uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitelka má pak právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Dobrý den,
prosím kontaktujte mě na emailu:zilincik@seznam.cz
Celou reklamaci osobně přezkoumám a určitě najdeme řešení,které Vám bude vyhovovat.
S pozdravem Žilinčík Mobil4U
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý večer,
chtěla bych celému dTestu mockrát poděkovat za zdárné vyřešení mého případu a ochotu personálu! Jsem velice spokojená s výsledkem, bez vás bych pravděpodobně ve sporu neuspěla. Prodejci jsem se na jeho žádost ozvala prostřednictvím emailu, společně jsme vyřešili problém. Prodejce mi vrátil částku v plné výši a poslal na podepsání dobropis, který jsem podepsala, v případě zájmu ho dTestu mile ráda poskytnu.
Ještě jednou vám mockrát děkuji!
Přeji krásný večer.
S pozdravem
Kateřina Svobodová