Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
před dvěma měsíci jsem u Vás koupil osobní automobil značky audi a3,za cenu 130 000 kč,po objevených skrytých závadách nebo i o těch co společnost AAA auto věděla a zatajila jsem do auta investoval nové věci(brzdy,ztrácí se neustále voda,nevím co s tím,auto má nájezd 253 000 km,vozidlo nemá vyměněny rozvody,nemá spojku vyměněnou,bixenonová světla blbnou,motor je hlučný,podvozek jakžtakž ujde
audi a3,model 8P třídvéřové,2.0 tdi 16V,r.v. 2006,SPZ 5J75165,
auto chci vrátit zpět Vám,za sníženou cenu,jelikož došlo k opotřebení menšímu za ty 2 měsíce provozu,potřebuji rodinné auto combi,chybí mi část na něj,proto bych rád,kdyby jsme se domluvili,Vy jste si vzalu audi zpět,protože do ní investovat nebudu,dal jsem za ní 130 tisíc,vyměnil jsem brzdy,termostat,neustále problémy s vodou v chladiči ode dne koupení,světlomety jsou podivné jednou jdou jednou ne a v mrazu blbnou,takové auto jsem od vás koupit nechtěl aby nefungovalo,myslel jsem že jste seriozní firma a ne aby jste s každým utřeli a podobně,doufám že se domluvíme,pokud ano,nechám to být a řešit to dále nebudu,pokud ne,budu z toho vyyvozovat další důsledky nějakým atraktivnějším způsobem,což by jste určitě nechtěli,a já také ne,věřím,že vše dopadne,jak se patří,s pozdravem Jurko Patrik
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.
Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitel uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitele by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitele na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud spotřebitel reklamuje vozidlo v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Jurko,
záležitost jsem prověřovala. Zjistila jsem, že na vůz nebyla dodnes uplatněna žádná reklamace. Kolegové se s Vámi proto spojili telefonicky a zjistili, že zakoupený vůz již nevlastníte (prodal jste jej). Proto nelze na vozidlo zpětně uplatnit reklamaci.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.