Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 22.2.2013 jsem ve značkové prodejně T-Mobile ve Znojmě na Horním náměstí 8 zakoupili (dcera) mobilní telefon jako dárek pro moji manželku. Od té doby jsme museli telefon již 4x předat k záruční opravě a vždy pro stejnou závadu - nefunkční dotykový displej. První dvě opravy, 14.4.2014 a 22.11.2014 proběhly bez problémů, při třetí 26.10.2015 nám pracovníci uvedené prodejny odmítali telefon do záruční opravy převzít s tím, že na telefon ani náhradní díl se již podle nového občanského zákoníku záruka nevztahuje, přesvědčilo je až vyjádření d-testu, které jim manželka předložila (telefon zakoupen za účinnosti starého OZ, číslo dotazu 24769/MK) a telefon do záruční opravy přijali. Dne 2.11.2016 se situace opakovala, stejná závada a stejná neochota přijmout reklamaci, pak tedy přijata ale telefon vrácen neopravený s odkazem na vyjádření servisní firmy, že přístroj přijat na placenou opravu a je neopravitelný, protože nejsou náhradní díly. Další komunikace ze strany pracovníků prodejny odmítnuta, písemně jsem si stěžoval na "vedení" společnosti v Praze, Tomíčkova ul. a odtud mě odkázali zpět na prodejnu, kde již jsem před tím neuspěl. Na prodejnu jsem tudíž poslal stížnost (10.11.2016), dosud žádná odpověď.
Pozn.: Mám k dispozici reklamační listy ke třem opravám (14.4.2014, 26.10.2015 a 2.11.2016)
Doporučení na vasestiznosti jsem dostal od d-testu : č. 33070/MKu
Nokia Asha 300, tmavošedý, IMEI: 354145055578632, DLV 8004291332, DPV: 08/11/2012
Vyměnit zboží nebo vrátit peníze
|
Tweet |
Jelikož bylo zboží zakoupené před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb., tak se právní vztahy založené kupní smlouvou budou řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
Podle § 620 odst. 1 občanského zákoníku je záruční doba při prodeji spotřebního zboží 24 měsíců a začíná běžet od převzetí věci kupujícím. Dle § 627 občanského zákoníku se doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, do záruční doby nepočítá. Pokud však dle § 627 odst. 2 občanského zákoníku dojde k výměně zboží, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.
Byla-li reklamace dle prodávajícího neoprávněná ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Mimo to má také spotřebitel právo na náhradu svých účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím naší služby a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Jelikož je naše služba založena na principu oboustranné dobrovolnosti, případ uzavíráme.
Od 1. února začalo fungovat mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, které řeší spory mezi spotřebiteli a podnikateli. Spotřebitel má tedy možnost obrátit se na tento úřad. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz