Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
přes slevový portál Slevotéka jsem si zakoupila pobyt v rakouskych Alpách. Z důvodu kanalizační havárie pobyt zrušili, dle vyjádření penzionu jsem měla počkat na vyřešení skrz pojišťovnu a po té mi měli vrátit peníze. Raději jsem ještě kontakovala Slevotéku, zda o tom vědí. Nabídli mi kompenzaci v podobě kreditů, to jsem ale odmítla. Po 3 měsících, kdy jsem nedostala žádnou informaci jsem se obrátila na slevový portál Slevotéka, odepsali, že penzion v Rakousku je v insolvenci a že se mám obrátit na rakouské úřady, že oni nemají žádnou zodpovědnost. Přitom peníze jsem poslala na účet Slevotéky. Dá se to nějak řešit, abych peníze dostala zpět?
Pobyt v rakouských Alpách pro dva se snídaní na 3 a více dní
Vrácení pěnez
|
Tweet |
V případě, že je pobyt zakoupen přes slevový portál, je zásadní, kdo byl prodejcem a zda slevový portál nebyl pouze zprostředkovatelem. Pokud je portál pouze zprostředkovatelem, jak vyplývá z obchodních podmínek serveru, je třeba nárok (nárok na plnění v souladu s objednávkou, popř. nárok na vrácení peněz) vymáhat po obchodníkovi poskytujícím ubytování. Zprostředkovatel má však ze zákona dbát na to, aby smlouva nebyla uzavírána s nedůvěryhodnou osobou. Dokonce nesmí navrhnout uzavření smlouvy, pokud se objeví pochybnost, že třetí osoba smlouvu dodrží. Když by svých povinností nedbal, může spotřebitel případnou náhradu škody požadovat právě po zprostředkovateli.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt z Evropské Unie, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz.
Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem. Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
Dobrý den, paní Sokolská,
velice nás mrzí situace, ve které se momentálně nacházíte, jak už ale psal zástupce dTestu, my jsme pouze zprostředkovatelé služby a proto se musíte s vrácením peněz obrátit na penzion Sport. Dále bych chtěl také řici, že s tímto penzionem spolupracujeme od roku 2010 a nikdy v minulosti s tímto penzionem problém nebyl, právě naopak, klienti byli s jejich pobyty spokojeni a rádi se do zmiňovaného penzionu vraceli. Máme napsáno i v obchodních podmínkách, že jsme pouze zprostředkovatelé a neneseme odpovědnost, pokud se naskytne nenadálá situace jako v případě právě penzionu Sport. Když jsme se dozvěděli, že se v penzionu Sport stala havárie, vyhradili jsme určitou sumu peněz (tzv. zádržné), ze kterého jsme klientům v podobě kreditů vraceli peníze zpět, jak už jste již ale napsala, tuto kompenzaci jste odmítla a my Vám ji už nemůžeme nabídnout, protože zádržné už bylo vyčerpáno klienty, kteří dříve souhlasili s kompenzací formou kreditů. Hotel nás ale informoval, že se v Rakousku uskuteční insolvenční řízení a poškození klienti se do něj mohou přihlásit a požadovat refundaci peněz.
Ing. Lukáš Przybylski
jednatel
Slevoteka.cz
Relaxero.sk
Cestonaut.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.