Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
5krát jsem reklamovala mobilní telefon( který jsem zakoupila v květnu 2016)se špatnou výdrží baterie.Takže co telefon nabízel za funkce jsem nemohla ani používat(a pro které jsem si ho kupovala)Na poslední reklamaci jsem odmítla si ho přebrat nebot závada se v servisu neprojevila!Už celkem naštvaně jsem reagovala že to nemůžou ani myslet vážně.Telefon do pátý reklamace vykazoval stejnou vadu,dvakrát uznáno třikrát ne,a to už při třetí jsem žádala odstoupení od smlouvy.Mobilní telefon jsem skoro nepoužívala nebot většinu času byl na záruce.Jinak stále čekám na vyjádření prodejny na uzavření vyjádření.A pořád nic...
špatná výdrž baterie,CUBE 1 G44
vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě (reklamace uznána 3x pro stejnou vadu), přísluší jí právo od kupní smlouvy odstoupit a nárok na vrácení peněz (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad).
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musela v by případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Od spotřebitelky jsme obdrželi následující vyjádření:
"Dobrý den, ráda bych informovala že dnes byla celá reklamace vyřešená a uzavřená. Pan vedoucí ze Žatce se snažil vyjít maximálně vstříc a tímto mu děkuji za ochotu."
Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme, neboť spor se podařilo vyřešit smírnou cestou.
Hodnocení: