Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážení,
obracím se na vás s žádostí o pomoc, protože mám problém s firmou Lux.cz. s.r.o.
se kterým si sám nevím rady. Ale začnu od „Adama“:
V červnu roku 2013 přišly dva mechanici na kontrolu parního čističe, který jsme koupili asi před pěti lety ( mechanici jezdí nepravidelně na kontrolu výrobku firmy Lux.). Parní čistič jsme naposledy použili na jarní úklid celého domu a pracoval bez problémů. Mechanici vypustili vodu a nalili jinou z kohoutku, přičemž při plnění čistič polili vodou. Zapnuli jej do el. zásuvky a čistič vyrazil pojistky – několikrát. Oznámili mé ženě, že je tam špatná elektronika a oprava by stála 20-30 tisíc korun českých. Nabídli ji nový čistič za 39.999,-Kč v hotovosti, nebo na splátky, za 52 tisíc korun českých. Ženská bláznivá podepsala Kupní smlouvu a smlouvu o úvěru. Mechanici tady nechali nový parní čistič a odjeli.
Asi za čtyři dny na to přijela do Hajan (místo bydliště) pojízdná elektroopravna a já jsem tam čistič dal na opravu, stím, že mě budou dopředu informovat o ceně opravy. Za deset dní volali, že je tam špatné topné těleso a cena tohoto dílu je cca 4.000,-Kč u servisu Lux. Opravu jsem si objednal a poslal jsem email na firmu Lux, že se cítím poškozen podvodným jednáním jejich pracovníků a žádám, aby si parní čistič odvezli a zrušili Kupní smlouvu. Za déle než měsíc jsem telefonoval do firmy Lux, co je s odpovědí a slečna mi řekla, že email není žádný doklad, že jsou dovolené atd. a abych to napsal písemně. Což jsem učinil. Na to odpověděli, že jsem nesplnil 14 denní lhůtu na vrácení zboží a nemají se o čem bavit. Napsal jsem ještě jeden dopis, na který jsem nedostal doposud odpověď. Navštívil jsem právníka, ten poslal také dopis, včera přišla odpověď od úvěrové společnosti, že právník nemá notářsky ověřenou plnou moc, proto sním nebudou jednat.
Závěrem – jsme oba důchodci a peněz není nikdy dost. Mám pocit křivdy – když „odborníci“ tvrdí, že oprava by stála 30.000,-Kč a ví, že takto vydělají na důchodcích - myslím si, že takto se obchody nedělají.
Karel a Marcela Sýkorovi
parní čistič EKOLUX 8000, v.č.136112079
zrušení kupní smlouvy
|
Tweet |
Pokud je zboží zakoupeno spotřebitelem mimo prostory obvyklé k podnikání (např. u něj v domácnosti), má právo od takové kupní smlouvy písemně odstoupit do 14 dnů od jejího uzavření dle § 57 odst.1 občanského zákoníku.
Pokud spotřebitel zaslal v této 14 denní lhůtě dopis prodejci s odstoupením od takto uzavřené kupní smlouvy, tak doručením toto odstoupení nabývá právních účinků. Tedy v této 14 denní lhůtě stačí pouze písemně odstoupit, nemusí být zároveň do této lhůty zasláno i zboží zpět.
Odstoupením od kupní smlouvy se smlouva od počátku ruší a strany jsou povinny si vydat vše, co smlouvou nabyly dle § 48 občanského zákoníku.
Tedy až po učiněném odstoupení si mají smluvní strany (prodejce a spotřebitel) vrátit vzájemná plnění bez zbytečného odkladu, nejdéle do 30 dnů od právních účinků odstoupení.
Společnost LUX (CZ), s.r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.