Společnost


ESSOX s.r.o.
finanční služby

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13461Neoprávněné vymahání peněz z rozhodčí doložky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 29 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
29.11.2016, před 8 lety

Anna Bejdaková

Znění stížnosti

Dobrý den syn si vzal úvěr u společnosti Essox s.r.o., kde byla i rozhodčí doložka.Syn se zpozdil ze splátkami, protože byl nezaměstnaný . Zaplatil 4 splátky a Essox s ním ukončil smlouvu a začal vymáhat po něm celou částku, která dělala 13395 kč. Já jsem jako jeho matka to začal řešit tím ,že jsem to zaplatila. Dali mu půjčku i když měl plat 8500 v čistém. On je tady v tomto neznalý a neumí se pohybovat ve financích, proto já jeho matka jsem to řešila. Poslalý na něj žalobu začl to řešit pan Judr Jaromír Baer,ajeremiášová 18 ,Ceské Budějovice. Potom rozhodce začal vymáhat další částku 12936kč plus příslušenství. Jak jsem se dozvěděla ,že tyto doložky jsou neplatné tak jsem žádala pana Bayera o navrácení částky i písemvě ani neodepsal ani na email se neozval. Několikrát jsese snažila sehnat na měj telefon ani to se mi nepodařilo. Proč Vám Píší já jeho matka zaplatila jsem vše já z mého důchodu, protože do ted je syn nezaměstnaný. Tato čáska dohromady dělá přes 26000kč což pro mě je hodně peněz a pan Bayer se neprávem obohatil na chudácích. Proto bych se chtěla s ním dohodnout o vrácení peněz a rozhodce byla paníJudr.Katarzyna Krzyszniak. je to z 10.5.02012 sps zn.E/2011/12220. Proto jsem se obrátila s prozbou o pomoc co ještě by se dalo s tím udělat. Nemám peníze na advokáta ,jsem v důchodu a vdova. Děkují s Pozdravem anna Bejdaková ,Krnovská 17,Opava,tel.737169652,email.abejdakova@seznam.cz


Produkt

zn.E/2011/12220


Požadované řešení

Pokusit se domluvit s panem a paní advokátkou o vrácení peněz za bezdůvodné obohacení- Essox a doložka


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.12.2016 08:57, před 8 lety

Dle aktuálního znění zákona o rozhodčím řízení je sice možné domáhat se soudně zrušení rozhodčího nálezu, pokud byla rozhodčí smlouva sjednána neplatně, je však nutné podat návrh na zrušení rozhodčího nálezu do tří měsíců od doručení rozhodčího nálezu spotřebitelce.

Po uplynutí tří měsíců již není možné rozhodčí nález zrušit. Pouze pokud by byl soudem nařízen výkon rozhodčího nálezu (byla nařízena exekuce), může spotřebitelka podat návrh na zastavení nařízeného výkonu rozhodnutí.

Z popisu stížnosti však vyplývá, že předmětný rozhodčí nález byl vydán dne 10. 5, 2012 (v tento den bylo také rozhodčí řízení skončeno), rozhodčí smlouva tedy byla sjednána ještě před účinností novely zákona o rozhodčím řízení, je proto nutné dle přechodných ustanovení zavedených zákonem č. 258/2016 Sb. Čl. IX. bodu 2 aplikovat právní předpisy platné v té době (srov. rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 33 Cdo 2001/2014).

Dle tehdejší právní úpravy platilo, že návrh na zrušení rozhodčího nálezu vydaného ve sporu ze spotřebitelské smlouvy, který podal spotřebitel, soud vždy přezkoumá a ověří, zda nejsou dány důvodu pro zrušení rozhodčího nálezu (jedním z důvodů je i neplatně sjednaná rozhodčí smlouva).

Pokud však rozhodčí řízení bylo zahájeno před 1. dubnem 2012, není možné se domáhat zrušení rozhodčího nálezu, pokud od doručení nálezu uplynuly více než tři měsíce, protože podle přechodných ustanovení zavedených zákonem č. 19/2012 Sb. Čl. II bodu 1 se rozhodčí řízení zahájená před tímto dnem řídí tehdy platnými právními předpisy, které výjimku pro spotřebitele uvedenou v předchozím odstavci, neobsahovaly.

Bylo-li rozhodčí řízení zahájeno až po 31. březnu 2012, doporučujeme spotřebitelce vyhledat právní služby, celou věc prodiskutovat s advokátem a svého práva se případně domáhat soudní cestou. Seznam advokátů je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.4.2017 13:56, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.