Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den,
chci oznámit - že v oběhu peněz na pokladnách Penny Market v Řepích, Praha 6 při vrácení peněz pokladní dává bankovky vyřazené z oběhu. Takhle jsme obdrželi nazpět bankovku v nominální hodnotě 500, z roku 1993. Samozřejmě jsme si toho nevšimli hned, protože paní pokladní vracela 500 + 200 +100 a 500 byla úplně dole. Letmo jsme si prohlídli, že tam je šli. Zjistili jsme to až po příchodu domů. Přítel se dnes zašel do Penny zeptat , jak je možné, že takové peníze na pokladně vůbec mají a, nejenomže se potýkal s arogantním jednáním pokladní, dokonce i vedoucí pobočky mu oznámil, že to je vše naše chyba a že to cituji :" Co si myslíte, musíte to jako dokázat". Dokázat to samozřejmě nelze, na kamerách nebude nic vidět. Pro někoho je třeba 500 Kč úplně zanedbatelná částka, pro nás ovšem není. Chápu, že se prodavačka mohla splést, nejsme přece roboti, ale to následné chování mi opravdu nepřijde normální. A hlavně od vedoucího prodejny, který by měl jít příkladem všem zaměstnancům. Myslím, že arogantní chování do sféry služeb nepatří. Samozřejmě chyba je i na naši straně, že jsme si neověřili bankovku ihned, ale koho by to napadlo? Prodavačka MÁ POVINNOST zkontrolovat bankovky před tím, než je příjme do pokladny! A ne že je potom strčí dalšími zákazníkovi! Teď musíme ve vlastním čase jet a měnit bankovku do ČNB.Děkujeme za nákup "Hezky česky" a už nikdy víc!
Děkuji za vyřízení
V. Bronickaja
To by mne zajímalo jestli se toto dá vůbec nějak řešit. S arogancí zaměstnanců byste měli něco dělat. Děkuji
|
Tweet |
Podle § 7 odst. 3 zákona o oběhu bankovek a mincí má společnost povinnost kontrolovat pravost a platnost tuzemských bankovek a mincí vracených do oběhu. Tuzemské bankovky a mince, které jsou podezřelé, a bankovky a mince znějící na koruny české, které jsou neplatné, nesmí do oběhu vrátit. Podle vyhlášky České národní banky č. 2/2007 Sb. byla ke dni 31. lednu 2007 ukončena platnost bankovek po 500 Kč vzoru 1993. Tyto bankovky je v současnosti možné vyměnit pouze u České národní banky.
Pokud společnost porušila výše uvedenou zákonnou povinnost, může jí být Českou národní bankou udělena pokuta až do výše 1 000 000,- Kč.
Zjistí-li spotřebitelka při přijímání bankovky, že se jedná o bankovku neplatnou, má možnost přijetí bankovky odmítnout. Pokud však neplatnou bankovku přijala, musí se pro její výměnu skutečně obrátit na Českou národní banku. Dle informací zveřejněných Českou národní bankou je možné neplatné bankovky vyměňovat také na zastoupeních ČNB v Praze, Plzni, Hradci Králové, Brně, Ostravě, Českých Budějovicích a v Ústí nad Labem. Výměna je na počkání a zdarma. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: https://www.cnb.cz/cs/platidla/bankovky/ukonceni_platnosti/ukonceni_bankovek_vzor_1993.html
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.