Společnost


Penny Market s.r.o.

Počet nahlášených stížností:546
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#13462Na pokladně jsou bankovky vyřazené z oběhu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 26 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.11.2016, před 8 lety

Viktorija Bronickaja

Znění stížnosti

Dobrý den,
chci oznámit - že v oběhu peněz na pokladnách Penny Market v Řepích, Praha 6 při vrácení peněz pokladní dává bankovky vyřazené z oběhu. Takhle jsme obdrželi nazpět bankovku v nominální hodnotě 500, z roku 1993. Samozřejmě jsme si toho nevšimli hned, protože paní pokladní vracela 500 + 200 +100 a 500 byla úplně dole. Letmo jsme si prohlídli, že tam je šli. Zjistili jsme to až po příchodu domů. Přítel se dnes zašel do Penny zeptat , jak je možné, že takové peníze na pokladně vůbec mají a, nejenomže se potýkal s arogantním jednáním pokladní, dokonce i vedoucí pobočky mu oznámil, že to je vše naše chyba a že to cituji :" Co si myslíte, musíte to jako dokázat". Dokázat to samozřejmě nelze, na kamerách nebude nic vidět. Pro někoho je třeba 500 Kč úplně zanedbatelná částka, pro nás ovšem není. Chápu, že se prodavačka mohla splést, nejsme přece roboti, ale to následné chování mi opravdu nepřijde normální. A hlavně od vedoucího prodejny, který by měl jít příkladem všem zaměstnancům. Myslím, že arogantní chování do sféry služeb nepatří. Samozřejmě chyba je i na naši straně, že jsme si neověřili bankovku ihned, ale koho by to napadlo? Prodavačka MÁ POVINNOST zkontrolovat bankovky před tím, než je příjme do pokladny! A ne že je potom strčí dalšími zákazníkovi! Teď musíme ve vlastním čase jet a měnit bankovku do ČNB.Děkujeme za nákup "Hezky česky" a už nikdy víc!


Děkuji za vyřízení

V. Bronickaja


Požadované řešení

To by mne zajímalo jestli se toto dá vůbec nějak řešit. S arogancí zaměstnanců byste měli něco dělat. Děkuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2016 12:43, před 8 lety

Podle § 7 odst. 3 zákona o oběhu bankovek a mincí má společnost povinnost kontrolovat pravost a platnost tuzemských bankovek a mincí vracených do oběhu. Tuzemské bankovky a mince, které jsou podezřelé, a bankovky a mince znějící na koruny české, které jsou neplatné, nesmí do oběhu vrátit. Podle vyhlášky České národní banky č. 2/2007 Sb. byla ke dni 31. lednu 2007 ukončena platnost bankovek po 500 Kč vzoru 1993. Tyto bankovky je v současnosti možné vyměnit pouze u České národní banky.

Pokud společnost porušila výše uvedenou zákonnou povinnost, může jí být Českou národní bankou udělena pokuta až do výše 1 000 000,- Kč.

Zjistí-li spotřebitelka při přijímání bankovky, že se jedná o bankovku neplatnou, má možnost přijetí bankovky odmítnout. Pokud však neplatnou bankovku přijala, musí se pro její výměnu skutečně obrátit na Českou národní banku. Dle informací zveřejněných Českou národní bankou je možné neplatné bankovky vyměňovat také na zastoupeních ČNB v Praze, Plzni, Hradci Králové, Brně, Ostravě, Českých Budějovicích a v Ústí nad Labem. Výměna je na počkání a zdarma. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: https://www.cnb.cz/cs/platidla/bankovky/ukonceni_platnosti/ukonceni_bankovek_vzor_1993.html

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2017 19:47, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.