Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
29.11.tedy druhý den platnosti akčního letáku "Nabídka zboží platí od 28.11. do 4.12 2016" (29.11.) jsem si chtěl zakoupit vakuovou svářečku zboží Silver crest za 899,-Kč z akčního letáku.Tento výrobek již nebyl na prodejně k zakoupení. Udáváte platnost do 4.12.
nebo do vyprodání zásob. Co je to za zásoby, když dojdou hned první den. A ve všech 3 prodejnách LIDL v Plzni, které jsem navštívil byla situace stejná. Dovedete si představit jak asi působí haldy náhradních fólií v koši pod cenovkou 899,-Kč s názvem Svářečka fólií? K čemu prodáváte náhradní fólie, když nemáte svářečku? A proč vůbec zbytečně vydáváte peníze za reklamu (viz např. Na internetu, kde si čtu: Vakuová svářečka Silver Crest za 899,-Kč v Lidlu do 4.11.?
Zdeněk Hájek, Plzeň
Vakuová svářečka fólií Silver Crest
Když už akční zboží není možno sehnat druhý den po začátku platnosti letáku, tak alespoň zajistěte, abychom dostávali Váš leták do schránky před jeho platností, tj. v neděli, abychom si mohli nabídku včas přečíst. (Adresa Plzeň, ulice U Kašny - Bolevec
|
Tweet |
Pokud se nejedná přímo o akci formulovanou v letáku "do vyprodání zásob", zboží by mělo být na prodejně k dispozici po celou dobu trvání takové akce, pokud je časově omezena. Minimálně by měl personál obchodu být schopný spotřebiteli sdělit, kdy bude zboží k dispozici.
Pokud však společnost své zákazníky upozorňuje v akčním letáku, že akce je omezena do vyprodání zásob, pak takové ujednání je v souladu s § 1732 odst. 2 občanského zákoníku a tudíž možné. Slevová akce může být spojena s možností vyčerpání zásob zboží ještě před jejím koncem. Kdyby reklamní leták obsahoval tuto informaci, nebylo by povinností prodávajícího mít zboží k dispozici po celou dobu slevové akce.
Kdyby prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Hezké odpoledne, pane Hájku,
je nám líto, že jste vakuovou svářečku již nesehnal. Znovu ji budeme nabízet na jaře příštího roku. Můžeme Vás ujistit, že naši kolegové již intenzivně pracují na zlepšení situace, kdy poptávka po našem zboží převyšuje nabídku. Již v následujícím roce si budete moci nakoupit z pohodlí Vašeho domova prostřednictvím našeho e-shopu.
Co se týká akčních letáků, doporučujeme Vám vyplnit kontaktní formulář na odkazu https://www.facebook.com/lidlcesko/app/960235807374406/?ref=page_internal. Budete tak kontaktovat přímo naše kolegy, kteří mají distribuci letáku na starosti. Aktuální letáky jsou Vám rovněž k dispozici na našich stránkách.
Děkujeme za pochopení a přejeme Vám příjemný zbytek dne.
Lidl Česká republika
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Děkuji za poskytnuté vyčerpávající informace. Já jsem situaci vyřešil tak, že jsme svařečku fólií (jinou značku)m zakoupil u konkurence přes e-shop. Potřeboval jsem ji jako vánoční dárek.
Zdeněk Hájek
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.