Společnost


ČEZ Distribuce, a. s.

Počet nahlášených stížností:31
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13471ČEZ mi nedodalo vyúčtování za služby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

16 hodin 59 minut

Detail stížnosti

Publikováno
29.11.2016, před 8 lety

Tomáš Rychetský

Znění stížnosti

Dobrý den,
v březnu jsem koupil byt a přepsal na sebe u ČEZu elektřinu a plyn. Kvůli bývalé majitelce potřebuji vyúčtování za energie. Během září se mi podařilo dovolat na zákaznickou linku a bylo mi slíbeno, že do konce září mi vyúčtování přijde. Proběhl konec září, října a pořád nic. Na zákaznickou linku se mi od té doby nepodařilo dovolat (ani po půlhodinovém čekání), požadavky v online aplikaci řeší tak po 14 dnech a ještě ani nic nevyřeší, jen označí za vyřešeno a napíšou odpověď, která nic neřeší (vyúčtování nepošlou). Teď i zavřeli pobočky.


Požadované řešení

Rád bych dostal vyúčtování za zaplacené služby.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.11.2016 11:14, před 8 lety

Dne 1. července 2016 nabyla účinnosti vyhláška č. 70/2016 Sb., o vyúčtování dodávek a souvisejících služeb v energetických odvětvích, která zrušuje vyhlášku č. 210/2011 Sb., o rozsahu, náležitostech a termínech vyúčtování dodávek elektřiny, plynu nebo tepelné energie a souvisejících služeb, kde dle ustanovení § 16 odst. 1 dodavatel tepelné energie provádí odběrateli bezplatně vyúčtování dodávky tepelné energie nejméně jednou za kalendářní rok, a to k 31. prosinci kalendářního roku, který je posledním dnem zúčtovacího období kalendářního roku. Doklad o vyúčtování dodávky tepelné energie za kalendářní rok poskytuje dodavatel odběrateli nejpozději do 28. února následujícího kalendářního roku, pokud se s odběratelem nedohodne jinak.

V případě, že je vyúčtovací období kratší než kalendářní rok, provede dodavatel tepelné energie vyúčtování dodávky tepelné energie vždy k poslednímu dni tohoto zúčtovacího období, nejpozději do konce následujícího měsíce.

Ohledně elektřiny a plynu stanovuje v ustanovení § 15 odst. 1 vyhláška, že délka zúčtovacího období je zpravidla 12 kalendářních měsíců po sobě následujících, pokud se smluvní strany nedohodnou na kratší délce zúčtovacího období. Avšak už není stanovena lhůta, do kdy má být toto vyúčtování spotřebiteli doručeno, tato lhůta bývá stanovena v obchodních podmínkách dodavatele.

Pokud spotřebitel ani po urgencích neobdrží vyúčtování, lze se obrátit na Energetický regulační úřad se stížností. Podnět Energetickému regulačnímu úřadu na porušení závazných pravidel dodávek elektřiny či plynu lze zaslat písemně na adresu jeho sídla anebo elektronicky na podatelna@eru.cz

Společnost ČEZ Distribuce, a. s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.