Společnost


Exiteria a.s.

Počet nahlášených stížností:29
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13475Vadná sedací souprava - reklamováno před měsícem, dodnes nevyřízeno

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 18 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.11.2016, před 8 lety

Miroslava Frohlichová

Znění stížnosti

Dobrý den,
zakoupila jsem si přes internet MT nábytek sedací soupravu, která má funkční závadu, ta se projevila hned při vybalení (obě části nelze spojit). Reklamovala jsem tuto závadu, připojila fotky 31.10.2016 dle pokynů.
1.11. mi byla nabídnuta kompenzace nebo odvoz na opravu. Výměna za kvalitní funkční kus mi byla zamítnuta. 3.11.2016 bylo domluveno, že při odvozu vynesou sedačku z 2.patra (rodinný dům) kam byla již vynesena.
4.11.2016 mi byla dána podmínka, že budu muset vyčkat 2-3 týdny od vydání z reklamace. Telefonicky jsem se snažila zjistit, co to znamená a kdy bude reklamace vyřízena. Byla jsem pouze ujištěna, že nejpozději do Vánoc se vše stihne. 24.11.2016 jsem opět napsala ne reklamační oddělení, zaurgují prý na logistické oddělení naplánování cesty k nám.
Zítra bude 30.11. "reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace". Já mám však sedací soupravu stále doma a čekám na odvoz.
Tento přístup se mi opravdu nezdá vhodný, pokud by to bylo možné, nejraději bych odstoupila od smlouvy, sedačku ať si někdo odveze a já koupím jinou. Všude mají plno reklam, ale nejlepší reklamou je přece spokojený zákazník. Věřím, že se vše brzy vyřeší. Děkuji za pomoc při vyřízení mé reklamace. M.Fröhlichová


Produkt

Rohová sedací souprava Tonia - nejde zaháknout rovný kus k rohovému (asi křivé kovové háky), křivě namontované nožka - podélné válečky, nevypadá to dobře (to je drobnější vada, spíše estetická).


Požadované řešení

Myslela jsem si, že přijede jeden šikovný řemeslník, našroubuje nové spojovací háky, převrtá nožky, srovná je a za hodinu bude hotovo. Pokud se však musí sedačka složitě nosit z patra pryč a odvážet (nemá mi ji kdo snést, na výnos museli přijet příbuzní), raději bych ji vyměnila za nový kus a nebo odstoupila od smlouvy a za vrácené peníze bych si koupila jinou sedací soupravu.
Myslela jsem si, že nákupem přes internet ušetřím čas, ale zatím jsem si jen dopisovala s reklamačním oddělením a sedačka se od počátku nedá používat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.11.2016 09:38, před 8 lety

Reklamace včetně odstranění vady musí být dle § 19 zákona o ochraně spotřebitele vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.

Zákon o ochraně spotřebitele stanoví pravidlo maximální délky reklamačního řízení 30 kalendářních dnů (§ 19 odst. 3). Výjimečně je možné toto pravidlo prolomit dohodou se spotřebitelem o prodloužení lhůty. V případě rozhodování sporu před soudem, by musel však prodávající prokázat, že delší lhůta pro vyřízení reklamace byla skutečně sjednána. Tato dohoda, resp. souhlas spotřebitele s lhůtou delší nelze rovněž před vznikem vady a samotnou reklamací předpokládat a zahrnout do obchodních podmínek, protože by pak žádný zákazník neměl zákonem garantované právo na vyřešení reklamace do 30 dnů a zákonné pravidlo by se u tohoto obchodníka pro všechny případy vyloučilo. Obchodník nemůže předem vyloučit nebo omezit spotřebitelova práva z vadného plnění, to je zakázané. K takovému ujednání v obchodních podmínkách by se tudíž nepřihlíželo v souladu s § 2174 a § 1814 písm. a) ve spojení s § 1815 občanského zákoníku.

Později vyřízená reklamace zakládá nevyvratitelnou právní domněnku, že vadu nebylo možné odstranit a spotřebitel má tudíž právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.5.2017 16:53, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.