Společnost


ATANAI CZ, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13488FIRMA NEEXISTUJE, KDE MAM REKLAMOVAT TELEFON

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 rok 1 den

Detail stížnosti

Publikováno
30.11.2016, před 8 lety

Andrea Prchalová

Znění stížnosti

Dobrý den,
před necelymi dvěma lety, jsem zakoupila, mobilní telefon, (tudis je jeste v zaruce) přičemž, přestal splňovat požadované funkce.
V autorizovanem servisu se pry na něj již nevstahuje reklamace, jelikož byl zakoupen v zahraničí. Firma nejspise neexistuje, zrusili internetove stranky, telefony jsou nedostupne.
Takže ja mam nefugujici telefon, ktery ma zarucni lhutu, ale nemohu nic dělat.
Nemáte někdo nejake rady prosim?:)


Produkt

Apple iphone 5S


Požadované řešení

VRACENÍ PENĚZ.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.12.2016 11:23, před 8 lety

Za vady zboží skutečně odpovídá pouze prodejce, nikoli výrobce, neboť s ním není spotřebitel v právním vztahu na základě uzavřené kupní smlouvy. Jestliže se jedná o prodejce právnickou osobu nalezne spotřebitel údaje o ní v obchodním rejstříku. Je možné, že byla pouze zrušena provozovna prodejce, popřípadě e-shop, pak může spotřebitel reklamovat v jakékoli jiné provozovně, nebo poslat písemně reklamaci na sídlo společnosti (ATANAI CZ, s.r.o., Praha 3, Žižkov, Roháčova 188/37). V případě, že však společnost podle obchodního rejstříku již neexistuje a nemá právního nástupce, nároku se již nelze domoci. Pokud je prodejce v insolvenci, je třeba se s pohledávkou včas přihlásit do insolvenčního řízení. Obchodní rejstřík je k dispozici na stránkách www.justice.cz.

Pokud bude zboží k reklamaci zasláno s využitím provozovatele poštovních služeb, platí vyvratitelná právní domněnka, že zásilka došla druhé straně třetí pracovní den po odeslání. Tento den bude považován za den, kdy byla reklamace uplatněna. Rozhodující bude prokázat, že zboží bylo k reklamaci opravdu odesláno. Prodávající má na vyřízení reklamace 30 dnů. Pokud by spotřebitelka zaslala zboží doporučeně a s dodejkou, resp. má prokázáno, že k převzetí opravdu nedošlo, na základě judikatury je dovozováno, že reklamační lhůta běží od doby, kdy bylo vyrozumění o zásilce doručeno adresátovi do schránky.

Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má možnost od kupní smlouvy odstoupit. Vzor pro odstoupení od smlouvy z důvodu marného uplynutí lhůty k vyřízení reklamace je možné vyhledat na následující webové adrese www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace).

Pokud podnikatel nepřijme reklamaci, dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2017 14:06, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.