Počet nahlášených stížností: | 177 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na konci zari jsem v internetovem obchode www.zboziakce.cz objednala zahradni svetla (Star shower). Za objednavku jsem obratem zaplatila formu prevodu z uctu (1579Kc vcetne dopravneho). Po cca 10 dnech me kontaktovala pani Jana Radova - majitelka obchodu - s informaci, ze ceka na dodani zbozi od dodavatele a ze jej ocekava na konci mesice zari. Od te doby se nic neudalo a pani Radova jiz nyni na zadne emaily, telefonaty nereaguje. Chtela jsem vratit penize, pokud zbozi neni mozne dodat. Komunikace je ovsem nulova. Nevim, jakym jinym zpusobem pani majistelku kontaktovat a dostat penize zpet. O nic jineho nejde.
zbozi (star shower - laserova dekoracni lampa) bylo radne objednano, zaplaceno, ale nikdy dodano. Majitelka nekomunikuje.
Protoze zbozi nejspis neni mozne dodat, prosim o vraceni penez - 1579Kc.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže prodávající zboží nedodá, upozorní jej spotřebitelka, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení), a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.
Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zboží, může se jednat i o trestný čin podvodu, případně přestupek proti majetku. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že prodávající se dopustil trestného činu nebo přestupku, je vhodné podat trestní oznámení a informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.
Na žádost spotřebitelky přeřazujeme stížnost na ni. Spotřebitelka má nyní možnost případ doplnit o své vyjádření.
Majitelka internetoveho obchodu me sice 30.11.2016 kontaktovala a pozadala o me cislo uctu,aby castku za nedodane zbozi vratila,ale doted zadne penize neprisly. Problem tedy trva a pani Radova dale nekomunikuje.
Stížnost znovu přeřazujeme na podnikatelku, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.