Počet nahlášených stížností: | 38 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Při podomním prodeji byla ve Vítkově s moji maminkou (81,5 let) uzavřena smlouva o dodávkách energie s LAMA Energy, od které odstoupila. Moje maminka neměla zájem přecházet k jinému dodavateli - pán, který nabízel levnější energii, ji ujišťoval, že bude mít stejného dodavatele, ale od února 2016 levnější energii a k tomu získá darem sadu 3 ks žárovek. K sadě žárovek byla ale podepsána jakási nesrozumitelná smlouva. Obě smlouvy byly podepsány v listopadu 2015. Za rok přišla faktura na 1 815 Kč za žárovky, které jsme odstoupením od smlouvy s dodavatelem nedostali darem, ale musíme je zaplatit. Obrátili jsme se telefonicky na Blue Ocean management s tím, že žárovky vrátíme poštou, poukazovali jsme na přemrštěnou cenu žárovek. Bylo nám však sděleno, že to nelze, že paní smlouvu podepsala. Navíc jsem se dověděla, že zákaznická linka je zpoplatněna.
Na mnohých stránkách čtu názory klientů, mají stejné zkušenosti. Obě firmy společně podvádějí především starší zákazníky a využívají jejich důvěřivost a nepozornost.
Navíc se moje matka obává o svoji bezpečnost. Bohužel si myslím, že takových starých lidí je dost a raději zaplatí.
Sada 3 Ks žárovek
Vrátit částku za žárovky, které budou vráceny poštou.
|
Tweet |
Mnoho obcí již na svém území zakázalo podomní prodej, je tedy vhodné se informovat, zda zákaz takovéhoto prodeje neplatí také v místě pobytu spotřebitelky. Byl-li porušen zákaz podomního prodeje, je vhodné o tom informovat obecní úřad. Obchodník, který tento zákaz poruší, může být tímto úřadem za své jednání pokutován.
Bylo-li odstoupeno od smlouvy o dodávkách energie, ruší se také kupní smlouva, neboť tato smlouva je na smlouvě o dodávkách energie závislá. Závislá smlouva je smlouva, na základě níž získává spotřebitelka zboží nebo služby, které souvisejí se smlouvou uzavřenou mimo obchodní prostory, a toto zboží nebo služby jsou poskytovány obchodníkem nebo třetí stranou na základě ujednání mezi uvedenou třetí stranou a obchodníkem.
Závislost smluv spatřujeme v podmíněnosti stanovení ceny zboží na trvání smlouvy s třetí stranou. Mimo to byly smlouvy sjednány ve stejný okamžik a zprostředkování obou smluv zajistil obchodní zástupce jedné společnosti. Právní jednání se posuzuje podle svého obsahu a má-li být určitým právním jednáním zastřeno jiné právní jednání, posoudí se podle jeho pravé povahy.
Pokud byla smlouva takto ukončena, ruší se od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy zrušením smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky a zároveň povinnost vrátit přijaté zboží.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.