Společnost


Beardshop G.Bojda

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13514Nevrácení peněz za vrácené zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 27 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.12.2016, před 8 lety

Veronika Němcová

Znění stížnosti

Chtěla bych podat stížnost na společnsot pouzeprozeny.cz.
23.10.2016 jsem si v tomto net obchodě objednala zboží- několik šatů za celk. částku 6999kč. Po obdržení zboží jsem si 2ks šatů ponechala a zbytek za celk. sumu 5522kč ve lhůtě 14 dnůvpořádku vrátila zaslala na adresu uvedenou u jjich společnosti. Bohužel zboží se mi vrátilo poštou zpoět po několika dnech, že ho nikdo nepřevzal. Kontaktovala jsem společněos maily a přes FB, na maily nikdo nereagoval, na zprávy na FB při vyhrožování stížností začal někdo komunikovat, ale v rovině slibů apod. Kdy mi do 30.11. bylo slíbeno navrácení částky na účet s tím, že pro zboží zašlou ke mně kurýry apod. Peníze nedorazily, kurýr nikde, opět jsem je kontaktovala, opět mlčení, při opětovném připomenutí stížností, opět jen nejisté sliby, že nemají peníže na vrácení či co. Takže už nemám jinou možnost než se pokust tuto nemalou sumu peněz získat než přes stížnost! Bohužel se bojím časové prodlevy, kdy mám díky nepřevzetí zboží stále u sebe. Prosím o radu a pomoc, jak dále postupovat. Moc děkuji. Veronika Němcová,


Produkt

Šlo k několik kusů šatů z obchodu pouzeprozeny.cz


Požadované řešení

Chci vrátit peníze za vrácené zboží ve 14 denní lhůtě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2016 07:51, před 8 lety

Prodávající musí poskytnout dostatečnou součinnost při uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy. Podle § 1968 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že spotřebitel jako dlužník (tedy osoba, co má povinnost vrátit zboží na základě učiněného odstoupení od smlouvy) není odpovědný za prodlení, nemůže-li plnit v důsledku prodlení věřitele. Tedy spotřebitel není odpovědný za to, že zboží nedoručil prodávajícímu, když jej on nepřevzal.

Aby nedocházelo k tomu, že prodávající nebudou přebírat zásilky záměrně, stanovil zákonodárce domněnku doby dojití v § 573 občanského zákoníku. Podle této domněnky se má prokazatelně učiněné odstoupení od smlouvy za doručené třetí pracovní den po odeslání. Byla-li však odeslána zásilka na adresu v jiném státu, pak patnáctý pracovní den po odeslání.

Po tomto dni začne plynout prodávajícímu 14 denní lhůta na vrácení částky za vrácené zboží. Předpokladem je mít doklad (podací lístek) o tom, že zásilka byla odeslána, rovněž i kopii odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů.

To znamená, že zboží nemusí spotřebitelka zasílat opětovně. Má se za to, že bylo doručeno, ačkoliv prodávající zásilku nepřevzal.

Nevrátí-li podnikatel peníze ve lhůtě 14 dnů, ocitá se v prodlení a spotřebitel může požadovat současně i úrok z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.

Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebitelce, aby mu zaslala tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.

V obchodních podmínkách e-shopu je uvedena informace, že společnost, se kterou byla uzavřena kupní smlouva, má své sídlo v Polsku. Jedná se tedy o polský e-shop, který se zaměřuje na český trh. V takovém případě se uzavřená kupní smlouva bude řídit českým právním řádem.

V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.

Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem. Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2017 19:28, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.