Počet nahlášených stížností: | 73 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dva týdny po zakoupení sportovní obuvi v kamenné prodejně jsem jí byl nucen reklamovat kvůli odlepující se části podrážky. Při reklamaci jsem uvedl, že vzhledem k tomu, že se vada projevila do 6 měsíců, rád bych odstoupil od kupní smlouvy a nechal si vrátit kupní částku.
Po vyřízení reklamace (po cca dalších dvou týdnech) mi bylo oznámeno, že závada byla uznána a opravena. A že nemám nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, ale musím opravenou obuv přijmout zpět.
Musím přijmout opravené zboží nebo mohu nadále považovat vrácení kupní částky, jak jsem uvedl na počátku reklamace a je to zaznamenáno i v reklamačním protokolu?
Mnohokrát děkuji
Petr Krejčí
Reebok FRANCONIA RIDGE II GTX (velikost: 11,5): https://www.sportisimo.cz/reebok/franconia-ridge-ii-gtx/108747/
Odstoupení od kupní smlouvy do 6 měsíců od jejího uzavření. Vrácení plné kupní částky.
|
Tweet |
Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo na dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu. Právní úprava je obsažena v § 2169 odst. 1 občanského zákoníku. V tomto ustanovení jsou upraveny nároky spotřebitele plynoucí z odpovědnosti za vady věci. Je zde zákonem stanovena určitá hierarchie nároků. Primárním nárokem však není odstoupení od kupní smlouvy, nýbrž primárně oprava věci, poté výměna věci a pak teprve odstoupení od smlouvy. Právo na slevu náleží kupujícímu vždy, pokud neuplatní jiné právo.
Zatímco ustanovení § 2161 odst. 2 zakotvuje vyvratitelnou právní domněnku o existenci vady věci v době převzetí, projeví-li se vada v šestiměsíční lhůtě. Pokud by tedy byla věc reklamována v prvních 6 měsících od jejího převzetí, má se za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Důkazní břemeno spočívá tak na prodejci, avšak po uplynutí této 6. měsíční lhůty je to naopak spotřebitel, který musí prokázat, je-li reklamace zamítnuta, že věc byla vadná při převzetí například za pomoci znaleckého posudku.
Pokud byla záruční oprava věci provedena s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby byla vada řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy nijak znehodnocena, pak je postup podnikatele v souladu se zákonem a spotřebitel je povinen si věc z reklamace převzít.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.