Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den.
Přítelkyně zakoupila použitý mobilní telefon od kolegy z práce, který byl v době koupě stale ještě v záruční lhůtě, po 2. uznané reklamaci.
Jelikož šlo o dobrého kolegu, nebyla sepsána písemná smlouva, pouze šlo o ústní dohodu, kdy byl předám MT včetně veškerého příslušenství a záručního listu oproti penězům.
Během cca 1 měsíce se vyskytla vada, načež byl MT reklamován na prodejně O2, již na jmého přítelkyně. Reklamace byla uznána, závada odstraněna dle platného zákona. Po 4 dnech používání se závada vyskytla znova, MT se reklamoval po 4. Servis reklamaci akceptoval s tím, že souhlasí s odstoupením od smlouvy.
Během vyřizování odstoupení od smlouvy na pobočce O2 jsme byli informováni, že MT byl původním majitelem zakoupen na splátky prostřednictvím společnosti Home Credit, nacež odstoupení od smlouvy může provést pouze osoba, která figuruje na smlouvě o nákupu. Jiná osoba toto provést nemůže, jelikož dle O2 je pouze ona majitelem MT i přesto, že byl MT prokazatelně prodán další osobě.
Ze strany O2 bylo odmitnuto odstoupení od smlouvy s nabídkou, že má přijít původní majitel, že vše podepíše, je třeba prověřit stav pohledávky u Home Creditu, a peníze se odešlou na námi udaný bankovní účet, který si převzali zaměstnanci O2.
Během několika dní jsem po mnohých telefonátech a urgování dostal ze strany O2 informaci, že vyrovnání na bankovní účet proběhlo na účet původního majitele v rozporu s předchozím dojednáním.
Původní majitel odmítl vrácené peníze od O2 předat s tím, že poslal pouze částku, za kterou přítelkyně MT zakoupila.
Tímto se domnívám, že původní majitel se dopustil protiprávního jednání podvodu a neoprávněného obohacení, jakožto společnost O2 nepostupovala dle zákona tím, že neakceptovala, že koupí MT přešly veškerá vlastnická práva, včetně práva na odstoupení od smlouvy, na osobu nového majitele, tedy mé přítelkyně.
HTC One M8
Společnost O2 jsem několikrát kontaktoval s tím, že nepostupovala dle platných právních předpisů. Vždy jsem byl pouze odkázán na to, že takto je to v souladu s jejich předpisy, či si mám vrácené finance svým způsoběm vymoci ze strany původního majitele.
Domnívám se, že peníze by měly být vráceny současnému majiteli, a zaplacené peníze majiteli původnímu at si společnost O2 vymáhá vlastními prostředky.
|
Tweet |
Kupní smlouvou byly založeny práva a povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím. Pokud kupující prodá věc, která byla předmětem zmíněné kupní smlouvy, další osobě, nepřecházejí práva a povinnosti z původního závazku automaticky na nového vlastníka věci. Prodávající tedy není povinen plnit novému vlastníkovi.
Aby byla kromě vlastnického práva převedena také práva ze závazku mezi původním prodávajícím a kupujícím, je nutné pohledávku vůči prodávajícímu postoupit novému vlastníkovi věci. Při postoupení pohledávky dojde k přechodu práv ze smlouvy. Nový vlastník věci a kupující musí sjednat smlouvu o postoupení pohledávky. Toto mohou učinit i bez souhlasu společnosti. Byla-li pohledávka postoupena, nabývá nový vlastník věci všechna práva s pohledávkou spojená, tedy i právo od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků.
Spotřebitel by v daném případě musel prokázat, že mu byla postoupena práva z vadného plnění. Pokud by tak učinil, ale společnost by to nerespektovala a peněžní prostředky vyplatila původnímu vlastníkovi, nezbavila by se povinnosti vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Společnost by byla povinna vrátit spotřebiteli původní kupní cenu. Zároveň by ale měla právo žádat vydání bezdůvodného obohacení po původním vlastníkovi věci.
Více informací o této problematice je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3286/postoupeni-prav-z-vadneho-plneni.
Pěkný den,
v případě, že byl telefon zakoupen v rámci splátkového kalendáře a tento splátkový kalendář je evidován na určité rodné číslo, dochází při uznané reklamaci k navrácení částky majiteli telefonu na který je splátkový kalendář zřízen.
Je tedy potřeba, kontaktovat přímo prvotního majitele či společnost Home Credit, která splátkový kalendář zaštiťuje.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2
Dobry den.
Splatkovy calendar byl jiz uzavren, plna castka zaplacena a toto potvrdila i spolecnost Home Credit, ze je telefon zaplacen a neni zde zadny dluh.
Penize vracela primo spolecnost O2.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.