Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#13532Zamítnutá reklamace na neplatnou smlouvu na produkt O2TV

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

12 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.12.2016, před 8 lety

Petr Michálek

Znění stížnosti

Dne 13.05.2016 jsem byl jako uživatel O2 pevného internetu na přípojce 515 222 003 telefonicky kontaktován operátorem O2 s nabídkou produktu O2 TV L - 2 měsíce zdarma, po delším hovoru, kde jsem se snažil zjistit maximum o službě, ale hlavně o podmínkách využívání služby na dva měsíce zdarma, jsem souhlasil s objednávkou. Během týdne tedy kolem 21.05.2016 dorazila zásilka se Set top boxem. Již při prvotním užívání bylo zřejmé, že služba nám nevyhovuje co do parametru cena vs výkon, nicméně jsme pokračovali ve zkušebním 2 měsíčním provozu, který měl končit 22.07.2016.

Po určité době cca 14 dnech volala operátorka, která zjišťovala spokojenost s produktem, zde ji bylo sděleno, že není spokojenost a službu pravděpodobně nebude chtít využívat nad rámec akční zkušební doby, nicméně i tak jsme dále pokračovali v provozu O2TV.

Po týdnu, tedy uprostřed 2 měsíční zkušební doby opět stejný monitorovaný hovor s dotazem na spokojenost, opět stejný průběh, jen jsem sdělil to, že ve službě rozhodně pokračovat nebudu a zařízení budu vracet po zkušební lhůtě.

22.07.2016 mělo končit bezplatné zkušební období produktu O2TV, proto bylo zhruba po týdnu od tohoto data zařízení odpojeno a kompletně zabaleno do odpovědní zásilky. Zásilka byla odeslána "až" dne 24.08.2016 do skladu O2 na přiloženou adresu.

V měsíci listopad 2016 jsem se detailněji seznámil s elektronickým vyúčtováním, protože mne zaujala příliš vysoká částka za vyúčtování pevného internetu od O2 (služby platím inkasem, čili stále platby příliš nestuduji). Zde jsem zjistil, že od září 2016 je mi účtována služba O2TV L se závazkem na jeden rok, kterou jsem si nikdy nesjednal, nechtěl jsem si sjednat a to ani po telefonu ani písemně ani jiným způsobem a pokud byla služba sjednána bylo bez mého vědomí nebo jsem byl při sjednávání uveden v omyl zejména z důvodu nedostatečného popučení o podmínkách užívání, a dále jsem službu ani nemohl využívat, neboť jsem zařízení vrátil v srpnu, tedy 2 měsíce zpět.

Ve věci do dnešního dne neexistuje žádná písemná smlouva mezi mnou jako koncovým uživatelem a O2 jako poskytovatelem služby, taková smlouva nebyla nikdy vyhotovena, což samo o sobě je závažné zjištění a nechápu, jak mohl vzniknout vůbec nějaký právní vztah v tomto případě smlouva o poskytování telekomunikačních služeb na jejímž podkladě je vymáhána vůbec nějaká platba za služby, či dokonce smluvní pokuta..

Dne 08.11.2016 jsem cestou call centra podal reklamaci na zřízení výše uvedené služby, požadoval jsem vrácení všech poplatků spojených se službou O2TV, zároveň jsem se vyjádřil ke sjednání služby a jejím průběhu. Uvedl jsem, že při zřizování služby po telefonu jsem byl přesvědčený o tom, že službu O2TV jsem si zřizoval jen na zkoušku na dobu 2 měsíců, nikdy jsem nechtěl závazek, už do počátku jsem chtěl službu po 2 měsících zrušit, nebyl jsem dostatečně poučen o nutnosti vrátit zařízení před lhůtou 2 měsíce nebo pak vznikne roční závazek . Operátorem mi sděleno, že jelikož nebylo zařízení vráceno před uplynutím 2 měsíční lhůty od zřízení, přešla služba automaticky na roční závazek, kde započala jak platba za službu tak platba za Set top Box. Toto jsem kategoricky odmítl s tím, že takové informace mi rozhodně nebyly při sjednání služby uvedeny a pokud bych s nimi byl srozuměn, zařízení bych vrátil tak, aby nedošlo k přechodu na závazek.

Operátor uvedl, že původní telefonní objednávka se bude zkoumat a pokud skutečně nebyly informace o vrácení zařízení před lhůtou 2 měsíce uvedeny měla by být reklamace uznána. I přes dobu téměř půl roku jsem věděl, že při sjednávání služby mi operátorka tyto stěžejní informace neuvedla a tím mne uvedla v omyl. Podrobnější informace o službě jsem nikde v příbalové informaci nedohledal až později pátráním na internetu.

Dne 1.12.2016 jsem byl kontaktován reklamačním oddělením O2, kde mi sděleno, že reklamace nebyla shledána jako oprávněná. Odůvodněním bylo to, že s podmínkami služby jsem byl srozuměn i když až později dodatečně v monitorovaném hovoru, kde se zkoumala spokojenost se službou. S tímto tvrzením nesouhlasím, jednak si dodatečné poučení nevybavuji, hovor proběhl při pracovním nasazení a i kdyby bych byl takto dodatečně poučen o nutnosti vrátit zařízení před lhůtou 2 měsíce, nebylo to učiněno při sjednávání služby dne 13.05.2016 a proto byla služby sjednána neprávoplatně.

Celá věc působí promyšleně s jasným cílem, kterým je záměrné uvádění lidí v omyl jehož důsledkem je roční závazek, který samozřejmě lze zrušit ale pod podmínkou smluvní pokuty.


Produkt

O2 TV L


Požadované řešení

Požaduji zrušení služby O2 TV L a jejího ročního závazku, dále vrácení již proběhlých plateb za tuto službu, včetně splátky za set top box.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.12.2016 13:38, před 8 lety

Uzavírá-li se, nebo mění smlouva o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací nebo připojení k veřejné komunikační síti za použití prostředku komunikace na dálku, je dle § 63 odst. 9 zákona o elektronických komunikacích podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajištující připojení k veřejné komunikační sítí povinen bezodkladně po uzavření smlouvy nebo její změny poskytnout spotřebiteli informace o této smlouvě písemně, a to v elektronické nebo listinné formě. Čtrnácti denní lhůta pro odstoupení od smlouvy nebo její změny uzavřené při použití prostředků komunikace na dálku začíná běžet dnem následujícím po dni předání těchto informací. Pokud ještě neuplynula výše uvedená lhůta, má spotřebitel možnost od změny smlouvy odstoupit.

Zaměstnanec společnosti jedná jménem společnosti dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako její zástupce a právní jednání zaměstnance společnost zavazuje. Pokud se spotřebitel se zaměstnancem společnosti dohodl na ukončení závazku (nehodlal pokračovat ve využívání služby, kterou měl na zkoušku), je společnost povinna tuto dohodu respektovat.

V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.12.2016 11:20, před 8 lety

Hezký den,
vaše podání je nyní opětovně řešeno na reklamačním oddělení, které vzniklou situaci znovu prozkoumá a zašle vám oficiální vyjádření.
Co se týče podmínek akce "Na zkoušku", pak v případě, že zákazník službu nechce po uplynutí zkušebního období využívat, je zapotřebí, aby v odpovědní zásilce vrátil zpět set-top box do doby vypršení akce. Pro jistotu je nastavena 14 denní ochranná doba, o kterou je lhůta pro vrácení set-top boxu prodloužena.

Sám uvádíte, že jste v druhém hovoru o nutnosti vrácení set-top boxu byl informován. Smlouva může být uzavřena také prostředky na dálku - tedy i telefonicky. Povinnost zaslání informací ohledně uzavřené smlouvy jsme splnili 13.5.2016, kdy jsme vám zaslali Informační dokument, který shrnoval informace ke službě O2 TV.
Jelikož byl zapůjčený set-top box vámi odeslán více než měsíc po vypršení zkušebního období, došlo také k aktivaci standardní služby.

Vzhledem k tomu, že je vaše podání nyní řešeno na specializovaném oddělení, požádám o strpení, než vám kolegové zašlou stanovisko k vašemu nesouhlasu s řešením předchozí reklamace.

S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
15.12.2016 11:28, před 8 lety


Petr Michálek

Hodnocení:

Komentář: Dne 14.12.2016 jsem byl kontaktován reklamačním oddělením O2 s návrhem na dohodu o ukončení sporu-reklamace. Závěrem došlo k uzavření dohody o ukončení "sporu" pod podmínkou dohodnutých kroků, kterým bylo zejména zrušení smlouvy na provoz O2TV bez požadavku na úhradu smluvní pokuty a vrácení proběhlých poplatků formou odečtu z následujících plateb.
Tímto děkuji zejména portálu Vaše stížnosti za projednání věci, dále podporu mojí rodiny, dále sobě za opakovanou trpělivost, vytrvalost a snahu nevzdat tento relativně marný boj. Protože se jedná již o druhou takovouto negativní zkušenost s tímto operátorem, celá záležitost ve mě ponechává podivnou pachuť a nechuť cokoliv mít společné se společností O2. Zároveň budu požadovat, aby O2 vyřadilo naše dvě čísla se seznamu pro obchodní sdělení.
Na závěr ze slušnosti a s osobním sebezapřením děkuji osobám od O2 odpovědným za ukončení případu. Petr Michálek