Společnost


Wüstenrot - stavební spořitelna a.s.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13533Změna úrokové sazby ze strany stavební spořitelny

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 24 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.12.2016, před 8 lety

Radim Hauptman

Znění stížnosti

Dobrý den, u stavební spořitelny Wustenrot máme vedeno stavební spoření pro nezletilou dceru od data 22.11.2010. Nyní v listopadu k datu 24.11.2016 nás spořitelna informuje o snížení úrokové sazby na 0,5%- původně sazba 2,5%.Uplynula doba smlouvy 6let. Cituji ustanovení na základě ,kterého spořitelna k tomuto kroku přistupuje: v souladu s ujednáním ve smlouvě o stavebním spoření č.32594771 ze dne 22.11.2010 a v souladu s paragrafem 5 odst.7 zák. č. 96/1993 Sb.ostavebním spoření. V smlouvě naší dcery o stavebním spoření č.32594771 je však jen toto ustanovení:st. spořitelna je oprávněna dle paragrafu 5 odst.7 zák.č.96/1993 sb. změnit úrokovou sazbu z vkladů uvedenou ve smlouvě v případě ,že účastník po splnění podmínek stanovených st.spoř.pro poskytnutí úvěru ze st. spoření ve VOP nabídku na poskytnutí úvěru ze stavebního spoření nepřijme a ode dne uzavření smlouvy uplyne nejméně 6let.Změněná úroková sazba z vkladů bude v tomto případě stanovena ve výši 3měsíční úrokové sazby PRIBID (mezibankovní úroková sazba,kterou zveřejnuje ČNB), platné k 1.pracovnímu dni čtvrtletí, ve kterém dojde ke změně,snížené o 0,5%. Můj dotaz - sazba PRIBID již neexistuje tedy st. spořitelna snížení sazby udělala jednostranně bez podkladů k stanovení úr. sazby ve výši 0,5%. Je možnost se proti tomuto postupu bránit, smlouvu jsme chtěli dceři vést i nadála za původních podmínek ? Druhá otázka - pokud bychom chtěli smlouvu ihned vypovědět z důvodu neakceptovatelných podmínek nové úrokové sazby- spořitelna uvádí ,že fin.prostředky vyplatí až po 3 měsících od doručení výpovědi. Děkuji za vaši radu. Radim Hauptman, tel. 606 661 236


Požadované řešení

Je možnost se proti tomuto postupu bránit, smlouvu jsme chtěli dceři vést i nadála za původních podmínek úrokové sazby ? Druhá otázka - pokud bychom chtěli smlouvu ihned vypovědět z důvodu neakceptovatelných podmínek nové úrokové sazby- spořitelna uvádí ,že fin.prostředky vyplatí až po 3 měsících od doručení výpovědi.V tomto případě bychom chtěli prostředky vyplatit ihned,abychom je mohli lépe zhodnotit.Má smysl zaslat oficiální stížnost na stavební spořitelnu ?Děkuji za vaši radu. Radim Hauptman, tel. 606 661 236


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.12.2016 16:00, před 8 lety

Jelikož úrokovou sazbu není možné podle postupu ujednaném ve smlouvě přesně určit (referenční úroková sazba PRIBOR již ČNB nevypočítává), není ani možné provést změnu úrokové sazby z vkladů v souladu s § 5 odst. 7 zákona o stavebním spoření. Spotřebiteli proto doporučujeme postup společnosti reklamovat.

Nebude-li spotřebitel úspěšný se svou reklamací, může podat návrh na zahájení řízení u finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný pro řešení sporů mezi spotřebitelem a stavební spořitelnou nebo zprostředkovatelem při nabízení, poskytování nebo zprostředkování stavebního spoření (finanční arbitr rozhoduje například spory o výši poplatku účtovaného stavební spořitelnou k tíži účtu stavebního spoření). Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.4.2017 13:58, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.