Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#13534Opakované nedodání zásilky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.12.2016, před 8 lety

Rostislav Křivánek

Znění stížnosti

První případ se stal koncem srpna tohoto roku, kdy po obdržené SMS zprávě a e-mailu, že ten den mi dojde balík od České pošty (dále jen ČP), jsem marně čekal celý den v naději, že někdo zazvoní na zvonek, nebo mě prozvoní na mobil (což beru jako naprosto standardní postup, kterým se řídí i jiné zásilkové firmy). Po několikadenním čekání jsem se rozhodl zkusit vyzvednout balík osobně na Poštu (to, že jsem si na to musel udělat čas, projet celé Brno, asi hodinu čekat ve frontě a přijít osobně - nejprve měla cestu kolem přítelkyně, které balík nedali, dále nerozvádím). Balík mi vydali a cca po třech týdnech mi teprve přišla Výzva v vyzvednutí zásilky - naprosto bezpředmětné. Bližší okolnosti si bohužel nepamatuji, proto popíšu čerstvou událost, která mě motivovala k sepsání stížnosti.
Dne 30.11.2016 mi byl z eshopu Primacafé poslán balík. 1.12.2016 mi Česká pošta ráno poslala email o převzetí zásilky a toho stejného dne mi byla v 16:34 poslána i SMS zpráva a email o tom, že v rozmezí 13-19h mi ČP doručí zásilku. Přitelkyně byla doma celý den, já přibližně od 16 hodin. Celou dobu nikdo nezazvonil, nikdo nezavolal, naší ulicí ani žádné poštovní vozidlo neprojelo při průběžné kontrole z okna. Snaha dovolat se na telefonní číslo zaměstnance, který měl zásilku dodávat byla opakovaně neúspěšná, na SMS zprávu jsem žádnou odpověď nedostal (jedná se o číslo, na které jsem volal i v srpnu, takže pravděpodobně ten stejný zaměstnanec).
Dne 2.12.2016 jsem volal nejdříve do Call centra, kde mně předali kontakt na Depo ČP. Tam mi řekli, že zásilka je uložena na ČP a při dotazu, proč mi nebyla doručena, podle placené služby, kterou společnost nabízí mi bylo sděleno: "No to víte, ono je to tak, že někteří zaměstnanci prostě ani nezazvoní a jedou dál." naprosto lhostejným tónem. Balík jsem si tedy byl 2.12.2016 vyzvednout a slečny/paní jsem se zeptal, jestli mi může sdělit jméno zaměstnance, který mi měl zásilku dovézt. Paní mi sdělila, že dodávající zaměstnanec se jmenuje M. C. To jsou všechny informace, které bych chtěl uvést.


Produkt

Jedná se o zásilky č. DR7418692200U - z 29.9.2016 a zásilku č. DR8288661865M - ze dne 1.12.2016


Požadované řešení

Vrátit peníze popřípadě dostat slevu za služby České pošty nebo lépe finanční penalizace České pošty nebo lépe finanční penalizace popřípadě jiná penalizace konkrétního zaměstnance společnosti Česká pošta.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.12.2016 06:09, před 8 lety

Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nebyla zásilka doručena, ačkoli byl spotřebitel po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.

Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.