Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před cca týdnem zazvonil u mé 84 leté matky pan Martin Pšenička prodejce bezpečnostních zámku a jednatel firem Zamkytas, Groziskon a TopDveře s tím že ve vedlejším vchodu někoho vykradli (nic takového se nestalo) a že namontuje všem zájemcům bezpečnější zámek za 3700kč, s bezpečnostím kováním za 6000,-. Zámek v obchodě stojí 1000kč. Na výměnu velmi spěchal, aby se nemohla s nikým poradit, k zámku nedal kartu. Na žádost o odstoupení od smlouvy nereaguje, porušuje zákaz podomního prodeje, okrádá důvěřivé seniory. Firma už má mnoho stížností, exekuce, bohužel podvádí stále dál.
zámek MUL-T-LOCK
Varování.
|
Tweet |
Spotřebitelka má možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží, pokud byla smlouva sjednána mimo obchodní prostory nebo distančním způsobem (telefonicky, přes internet). Odstoupila-li spotřebitelka v této lhůtě, musí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, vrátit všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od spotřebitelky na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem. Pokud tak neučiní, ocitá se podnikatel v prodlení a spotřebitelka se může kromě dlužné částky domáhat také zákonného úroku z prodlení stanoveného nařízením vlády č. 351/2013 Sb.
Pokud byl při prodeji zboží nebo při nabízení služeb na spotřebitelku vyvíjen psychický nátlak, jedná se o agresivní obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Jednal-li podnikatel s úmyslem získat majetkový prospěch tím, že někoho uvede v omyl, mohlo by se jednat o trestný čin podvodu. Je tedy vhodné podat trestní oznámení a informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo. V případě, že bude se subjektem zahájeno trestní řízení, spotřebitelé mohou požadovat náhradu škody v tzv. adhézním řízení, které je vedeno v rámci řízení trestního. Požadavek na náhradu škody je vhodné uvést do protokolu současně s podáním trestního oznámení.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.