Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 21.6.2015 jsem ve Vaší pobočce v OC Karviná zakoupila baleríny Bassano WYL0318-4 béžové barvy. Dne 23.7.2016 jsem boty reklamavola, jelikož došlo k prasknutí podrážek. Reklamace byla uskutečněna neprodleně po zjištění, aby nedošlo k dalšímu poškození.
O vyřízení ukončení reklamačního řízení jsem nebyla vyrozuměna i přesto, že zákonem uložená lhůta 30 dní minula, a proto jsem se po několika dnech vydala na pobočku, kde jsem zjistila, že reklamace byla zamínuta. Z reklamačního protokolu jsem se dozvěděla, že o podrážky obuvi nebylo řádně pečováno, čímž byla zkrácena jejich životnost.
Při předání obuvi k reklamaci bylo zaevidováno, že se reklamace týká děr v podrážce na obou půlpárech a odlepujících se špiček. Stav obuvi při převzetí reklamace byl zhodnocen takto: odřený svršek na patách a lehce špinavý svršek.
Se zamítnutím reklamace nesouhlasím vzhledem k tomu, že se jedná o sezónní obuv, která byla nošena pouze příležitostně a nedošlo k přílišnému opotřebení, čemuž ovšem neodpovídá posudek p. Hlobilové, která uvádí, že se jedná o poškození způsobené zákazníkem při používání obuvi (zbroušené a prasklé podešve, odřené svršky kolem podešví - zákaznice chodila nejen po podešvích a také po svršcích)!
Kód produktu 2220218890387, Bassano WYL0318-4, béžové, velikost 38
Vrácení peněž/Výměna zboží
|
Tweet |
Prodejce má právo zamítnout reklamaci, a to z důvodů, jež jsou uvedeny v ustanovení § 2167 a § 2170 občanského zákoníku. Jedním z těchto důvodů může být i to, že si kupující reklamovanou vadu na věci sám způsobil, tj. mechanické poškození. Pokud to ovšem prodejce tvrdí, měl by se s tím v odůvodnění zamítnutí reklamace vypořádat. Pokud prodávající zamítl reklamaci s odůvodněním, že vada byla způsobena intenzivním užíváním, je reklamaci možné rozporovat s odůvodněním, že se nejedná o spravedlivě očekávané opotřebení např. ve vztahu k ceně, materiálu bot, délce užívání. Na obvyklé opotřebení věci se záruka nevztahuje podle § 2167 občanského zákoníku.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz).
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Dobrý den,
prosíme, dovolte, abychom se ke stanovisku vyjádřili.
Na reklamované obuvi nebyly shledány žádné materiálové, výrobní ani konstrukčně technologické vady, jež by činily prodejce odpovědným.
Reklamované vady jsou vadami mechanickými, způsobenými spotřebitelem.
Obuv byla k reklamaci předána zcela využita ve stavu, kdy již nebylo možno ji opravit.
Dle našich záznamů (viz Zápis o reklamaci v příloze) byla o vyřízení reklamace p. Przeczková informována telefonicky dne 21. 8. 2016.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem,
CCC Czech, s.r.o.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Dobrý den,
skutečně mě nikdo o ukončení reklačního řízení neuvědomil ani telefonicky ani sms-kou. Navíc 21.8.2016 byla neděle a jelikož nemám možnost si přílohu prohlednout, nemohu říct o jaký záznam se jedná (rukou psaný záznam za relevantní nemohu považovat, jelikož nedokazuje to, zda jsem byla kontaktována či nikoliv).
Reklamována byla prasklá podrážka na obou botách (viz. přiložené foto). Taková závada se mi neobjevila ani na obuvi, která je nošena již několik let přes celou letní sezónu.
I přesto, že mám v síti prodejen CCC zakoupeny i další boty, se kterými jsem velmi spokojena, řešením problému jsem velmi zklamaná a příští nákup obuvi v prodejně CCC si budu rozmyšlet.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.