Počet nahlášených stížností: | 72 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 26.6.2015 jsem zakoupila sportovní obuv Crossroad Timbo-5wa BLK/Violet Trek, velikost 37, za 549 Kč v prodejně na ul. Sjízdná 2a/5554, Ostrava. Obuv jsem dne 14.3.2016 reklamovala, protože v podrážkách se začaly objevovat díry (svrchní vrstva podrážky se začala drolit a odpadávat), a proto do bot začalo téct. Mimo to došlo k propadnutí pat.
V posudku vypracovaném paní Evou Tvrzovou je uvedeno: "Defekt byl způsoben nerovnoměrným opotřebením podešví, které způsobilo oslabení podešví a jejich následné prasknutí. Příčinou vzniku defektu je nerovnoměrné opotřebení - využití podešví. Reklamovaná vada nebyla způsobená výrobní či technologickou vadou, ale mechanickým poškozením a opotřebením obuvi v průběhu užívání."
Po zamítnutí reklamace jsem se obrátila na ČOI, ale ta mi sdělila, že jim řešení stížností na neuznané reklamace nenáleží.
2253024321, Crossroad Timbo-5wa BLK/Violet Trek, velikost 37
Vrácení peněz
|
Tweet |
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz).
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.