Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
jedná se o pokračování sporu #12188 : Reklamace
Kontaktovala jsem firmu Cetrikom s tím, že chci vrátit peníze za telefon, který nebylo možné v reklamačním řízení opravit.
Firmě Cetrikom jsem 17.9.2016 zaslala Odstoupení od kupní smlouvy, kde mimo jiné uvádím: "Žádám o vrácení kupní ceny včetně úhrady nutných nákladů (poštovné za zaslání vadného telefonu) na účet ...."
Peníze za telefon mi byly vráceny, ovšem poštovné nikoliv. Na e-mail už nereagují.
daňový doklad č. TAC 500280
Proplacení nutných nákladů (pouze poštovné, balné nepožaduji).
Jedná se o tyto úkony:
-2x doporučený balík - zaslání telefonu do Tachovské prodejny a zpět do Plzně (telefon byl zasílán na základě vyjádření zaměstnanců v O2 prodejně a v souladu s podmínkami uvedenými v záručním listě)
-1x obyčejné psaní - zaslání listin firmě Cetrikom
-1x doporučený balík - zaslání telefonu firmě Cetrikom
--------
Z Cetrikomu nejprve přišlo sdělení, že stačí zaslat pouze listiny nutné k odstoupení, telefon zasílat nemusím.
Po pár dnech mi bylo sděleno, že přeci jen požadují zaslání telefonu. Z toho důvodu nebyly doklady a telefon v jedné zásilce.
|
Tweet |
Byla-li reklamace uznána jako oprávněná, má spotřebitelka právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění dle § 1924 občanského zákoníku. Zákon však nestanoví, co se považuje za účelně vynaložené náklady. Měly by to však být ty nejnižší nutné k tomu, aby mohlo být právo z vadného plnění uplatněno (tedy i proplacení poštovného).
Pokud by mezi spotřebitelkou a podnikatelem panuje spor o to, co je v daném případě možné ještě považovat za účelně vynaložené náklady, je možné se pro jeho vyřešení obrátit na soud případně na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekce.
Níže zasíláme webový odkaz, na kterém je možné vyhledat další informace o této problematice a také Žádost o náhradu nákladů spojených s reklamací www.dtest.cz/clanek-3279/zadost-o-nahradu-nakladu-spojenych-s-reklamaci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.