Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
o2 mi počínaje dubnem 2016 zdražil měsíční poplatek za internet a pevnou telef. linku o 247 Kč, aniž by mne o zvýšení informoval a aniž by k tomu měl můj souhlas. Smlouvu jsem ihned vypověděl, ale o2 trval na dodržení výpovědní lhůty do 21.07, kdy byla služba konečně zrušena. Do tohoto data jsem tedy zaplatil původně sjednaný poplatek, ale o2 po mně nyní požaduje doplatit nesmyslnou částku 6.218 Kč za to, že jsem od května do července poukazoval měsíční platbu v původní, sjednané sazbě a ne v té vyšší, k níž jsem nikdy nedal souhlas. Rozdíl mezi původní sazbou, za kterou jsem smlouvu s o2 uzavřel a jejich novou sazbou, jíž o2 zavedlo bez mého vědomí a souhlasu do ukončení provozu linky přitom činí 727 Kč a nikoliv 6.218 Kč, jež ode mne nyní o2 vymáhá.
Na mojí stížnost mi reklamačníé odd. o2 sdělilo, že "služby byly poskytnuty dle Vámi zvoleného tarifu a v souladu s platným ceníkem", což je naprostá lež.
Smlouvu na o2 internet + pevnou telef. linku jsem uzavřel 30.12.2013 za měsíční poplatek Kč 565,49.
Smlouvu s o2 jsem vypověděl ihned jakmile po mně o2 začala vyžadovat vyšší poplatek, k němuž jsem nedal nikdy souhlas, protože mne o zvýšení sazby o2 neinformovalo. Já jsem chtěl službu zrušit ihned kvůli jednostranné změně smlouvy, o2 trval na dodržení cca 3-měsíční výpovědní lhůty, během níž jsem platil poplatek v původní výši Kč 565,49 a ne ve zvýšené částce Kč 812,04, k níž jsem nikdy nedal souhlas. Chci dosáhnout zrušení neoprávněně uplatňované pohledávky v nesmyslné výši 6.218 Kč.
|
Tweet |
Podle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění.
Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka (např. zvýšení ceny), je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.
Zákon tedy umožňuje jednostrannou změnu závazku ze strany operátora a narušuje tak jednu ze základních zásad občanského práva o dodržování smluv. Na druhou stranu umožňuje zákazníkovi ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny podmínek bez jakékoli sankce. Pokud operátor smlouvu mění v neprospěch spotřebitele, má zákazník na rozmyšlení jen dobu od oznámení změny do její účinnosti.
Pokud spotřebitel s postupem společnosti nesouhlasí (nebyl dostatečně informován o změně), měl by službu nejprve reklamovat u operátora. Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, zákazník by tedy měl i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat vrácení uhrazené částky. Pokud ale zákazník požádá Český telekomunikační úřad o odklad této povinnosti, může úřad v odůvodněných případech rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek. Zamítne-li operátor reklamaci, může spotřebitel podat námitku Českému telekomunikačnímu úřadu. Podat námitku je možné do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení.
Dobrý den,
podstatné informace už jsou zde sdělené portálem dTest. Jednostranná změna smlouvy může nastat, informace o změně vám však musí být doručena, abyste podle toho mohl na danou situaci reagovat.
Rád celý stav ověřím. Podle čísla dokumentu, které jste zaslal, se mi však nepodařilo podrobnosti dohledat. Můžu vás poprosit o telefonní číslo přípojky nebo referenční číslo?
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
jakmile o2 pravděpodobvně zjistil, že jsem se se svojí stížností obrátil na na Český telekomunikační úřad a na d´Test, tak mne dne 6.12.2016 telefonicky kontaktoval, potvrdil mi, že moje reklamace je oprávněná a že se omlouvá za způsobené nepříjemnosti. Ten samý den jsem obdržel od o2 písemné potvrzení, že upouští od vymáhání jakékoliv náhrady. Tento dopis Vám v příloze zasílám.
V neděli 18.12. mne pak navštívil nějaký vymahač údajně vyslaný od o2, že jim dlužím peníze a chtěl si je ode mne vyzvednout. Tak jsem mu sdělil, že je věc vyřízená a že nebyl řádně informován. Na jeho žádost jsem mu k domovní brance přinesl ukázat dopis od o2 a svolil jsem, že si ho může ofotografovat, což okamžitě učinil a odešel.
Závěrem podotýkám, že jsem byl připraven jít i k soudu a jsem si jist, že bych ho u neovlivněného soudce musel vyhrát.
Dobrý den,
nové vyjádření jsme vám zaslali v souvislosti s doložením nových podnětů v reklamaci z listopadu 2016, nesouvisí s jakýmkoliv dalším řešením na jiných kanálech (např. dTest - zde jsme totiž dříve neobdrželi podrobnosti k možnosti prověření).
Jsem každopádně rád, že je vše nakonec vyřešeno k vaší plné spokojenosti.
S pozdravem
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Hodnocení: