Společnost


Generali Česká pojišťovna a.s.

Počet nahlášených stížností:129
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

42%
58%
Toto skore je založeno na 19 stížnostech.

#13559Stiznost na pojistne plneni

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 měsíců 28 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
04.12.2016, před 8 lety

Martin Vaner

Znění stížnosti

Dobry den,

chtel bych podat stiznost proti uzavreni pojistne udalosti, cislo ..., tykajici se dopravni nehody vozidla (bylo v roli poskozeneho). Vozidlo melo poskozeny naraznik a levy zadni blatnik byl poskrabany a promackly tesne nad kolem. K temto poskozenim doslo tak, ze do me druhy ridic ze zadu narazil pri prejizdeni do meho jizdniho pruhu, pri pokusu odjet jeste poskrabal levy zadni blatnik, k cemuz se na miste sam doznal. Tato skutecnost je zapsana v protokolu o dopravni nehode, protokol je rovnez vinikem podepsan. Jen podotykam, ze tento podpis stvrzuje, ze obe zucastnene strany souhlasi s tim, co je v protokolu uvedeno.

Na zaklade uzavreni pojistne udalosti a informaci o vyplaceni pojistneho plneni autoservisu jsem dospel k zaveru, ze likvidator Ceske pojistovny nepostupoval v tomto pripade korektne nebo v souladu s nejakymi pravidly, protoze udajne na poskozenem vozidle levy zadni blatnik jiz byl poskozen v 9. mesici tohoto roku a zadokumentovan jako nesouvisejici vada, pri pojistne udalosti vykradeni vozidla. Proti teto skutecnosti nic nenamitam a nebranim se, protoze se o poskozene vozidlo striada vice lidi a v teto dobe jsem o poskozeni nevedel a videl sem ho poprve v dobe dopravni nehody, navic sam vinik dopravni nehody rekl, ze pri pokusu odjet od nehody, levy zadni blatnik blatnik poskrabal.

Tedy k meritu veci.

V pripade, ze na poskozenem vozidle v dobe likvidace pojistne udalosti je nejaka nesrovnalost, nemel by byt nejakym zpusobem poskozeny nebo alespon opravujici servis kontaktovan, ze zde existuji skutecnosti, ktere oprave brani nebo jsou zde nejake pochybnosti, ktere se musi vyresit?

Diky teto neinformovanosti a diky tomu, ze de facto bylo opraveno neco nad ramec likvidace bez meho nebo majitele vozidla vedomi, budu muset doplatit rozdil vystavene faktury, ktery cini bezmala 22 000,- korun s DPH, coz se mi nelibi, protoze o tom, ze neco bude opravovano nad ramec zpusobene skody, jsem nebyl informovat ani ja, ani vlastnik vozidla.

Chci se zeptat, kde doslo k nejakym pochybenim a kdo je tedy zodpovedny, ze bylo opraveno neco navic?

Dekuji.


Produkt

Pojisteni odpovednosti, povinne ruseni


Požadované řešení

Prosetreni postupu likvidatora/servisu a s prihlednutim ke skutecnosti, ze jsem poskozeny NIKOLI VINIK, dale potom, ze pravdepodobne nebyla stanovena vyse pojistneho plneni likvidatorem pred opravou a ja, jakozto klient nebo jeho zastupce, jsem nebyl informovan, ze neco bude opraveno nad "ramec skody zpusobene dopravni nehodou", pozaduji doplaceni casky ze strany pojistovny ci servisu, ktery opravu provadel.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2016 08:47, před 8 lety

Pokud byla způsobena škoda vozidlem třetí osoby, má poškozený právo na náhradu škody od pojišťovny, se kterou má škůdce uzavřenou smlouvu o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Nahrazuje se skutečná škoda. Skutečnou škodou je újma spočívající ve zmenšení majetku poškozeného vyjádřitelná v peněžité částce, kterou je nutno vynaložit na navrácení do stavu před poškozením. Účelem zavedení povinného ručení je zajistit poškozenému plnou náhradu skutečné škody.

Rozsah náhrady škody proto musí zohlednit výši všech nutných prostředků, které byl poškozený nucen vynaložit k obnovení původního majetkového stavu. Nelze přenášet povinnost k úhradě nákladů na uvedení věci do původního stavu na poškozeného a neodůvodněně jej znevýhodňovat oproti škůdci. Náhrada by měla být tedy v takové výši, aby bylo možné věc uvést do stavu před pojistnou událostí.

Tvrdí-li pojišťovna, že věc byla poškozená již před pojistnou událostí, musí své tvrzení doložit. Navíc pokud spotřebitele informovala, jak má při řešení pojistné události postupovat, je tento postup pro obě strany závazný. Pokud pojišťovna porušila tento postup, nemůže to jít k tíži spotřebitele.

Pokud spotřebitel s likvidací pojistné události nesouhlasí, měl by nesouhlas se šetřením pojistné události zaslat pojišťovně a požadovat znovu prošetření případu. Více o dané problematice je možné vyhledat na následujícím webovém odkazu www.dtest.cz/clanek-3309/nesouhlas-s-kracenim-pojistneho-plneni-z-povinneho-ruceni.

Nebude-li spotřebitel se svou argumentací úspěšný, bude vhodné vyhledat právní služby a obrátit se na příslušný soud, případně je možné vymáhat škodu i po samotném škůdci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.12.2016 11:53, před 8 lety

Vážený pane Vanere,

děkujeme za Váš podnět, na základě kterého jsme přistoupili k prošetření celé záležitosti.

S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.

S pozdravem

Tým klientské spokojenosti
Česká pojišťovna a.s.

Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@ceskapojistovna.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Česká pojišťovna a.s., Tým klientské spokojenosti, P.O.Box 305, 659 05 Brno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.12.2016 11:58, před 8 lety


Martin Vaner

Dobry den,

pockam, jak dopadne Vami uvadene setreni.
Zatim dekuji,
MV

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2017 19:44, před 7 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.