Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobry den,
chtel bych podat stiznost proti uzavreni pojistne udalosti, cislo ..., tykajici se dopravni nehody vozidla
Na zaklade uzavreni pojistne udalosti a informaci o vyplaceni pojistneho plneni autoservisu jsem dospel k zaveru, ze likvidator Ceske pojistovny nepostupoval v tomto pripade korektne nebo v souladu s nejakymi pravidly, protoze udajne na poskozenem vozidle levy zadni blatnik jiz byl poskozen v 9. mesici tohoto roku a zadokumentovan jako nesouvisejici vada, pri pojistne udalosti vykradeni vozidla. Proti teto skutecnosti nic nenamitam a nebranim se, protoze se o poskozene vozidlo striada vice lidi a v teto dobe jsem o poskozeni nevedel a videl sem ho poprve v dobe dopravni nehody, navic sam vinik dopravni nehody rekl, ze pri pokusu odjet od nehody, levy zadni blatnik blatnik poskrabal.
Tedy k meritu veci.
V pripade, ze na poskozenem vozidle v dobe likvidace pojistne udalosti je nejaka nesrovnalost, nemel by byt nejakym zpusobem poskozeny nebo alespon opravujici servis kontaktovan, ze zde existuji skutecnosti, ktere oprave brani nebo jsou zde nejake pochybnosti, ktere se musi vyresit?
Diky teto neinformovanosti a diky tomu, ze de facto bylo opraveno neco nad ramec likvidace bez meho nebo majitele vozidla vedomi, budu muset doplatit rozdil vystavene faktury, ktery cini bezmala 22 000,- korun s DPH, coz se mi nelibi, protoze o tom, ze neco bude opravovano nad ramec zpusobene skody, jsem nebyl informovat ani ja, ani vlastnik vozidla.
Chci se zeptat, kde doslo k nejakym pochybenim a kdo je tedy zodpovedny, ze bylo opraveno neco navic?
Dekuji.
Pojisteni odpovednosti, povinne ruseni
Prosetreni postupu likvidatora/servisu a s prihlednutim ke skutecnosti, ze jsem poskozeny NIKOLI VINIK, dale potom, ze pravdepodobne nebyla stanovena vyse pojistneho plneni likvidatorem pred opravou a ja, jakozto klient nebo jeho zastupce, jsem nebyl informovan, ze neco bude opraveno nad "ramec skody zpusobene dopravni nehodou", pozaduji doplaceni casky ze strany pojistovny ci servisu, ktery opravu provadel.
|
Tweet |
Pokud byla způsobena škoda vozidlem třetí osoby, má poškozený právo na náhradu škody od pojišťovny, se kterou má škůdce uzavřenou smlouvu o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Nahrazuje se skutečná škoda. Skutečnou škodou je újma spočívající ve zmenšení majetku poškozeného vyjádřitelná v peněžité částce, kterou je nutno vynaložit na navrácení do stavu před poškozením. Účelem zavedení povinného ručení je zajistit poškozenému plnou náhradu skutečné škody.
Rozsah náhrady škody proto musí zohlednit výši všech nutných prostředků, které byl poškozený nucen vynaložit k obnovení původního majetkového stavu. Nelze přenášet povinnost k úhradě nákladů na uvedení věci do původního stavu na poškozeného a neodůvodněně jej znevýhodňovat oproti škůdci. Náhrada by měla být tedy v takové výši, aby bylo možné věc uvést do stavu před pojistnou událostí.
Tvrdí-li pojišťovna, že věc byla poškozená již před pojistnou událostí, musí své tvrzení doložit. Navíc pokud spotřebitele informovala, jak má při řešení pojistné události postupovat, je tento postup pro obě strany závazný. Pokud pojišťovna porušila tento postup, nemůže to jít k tíži spotřebitele.
Pokud spotřebitel s likvidací pojistné události nesouhlasí, měl by nesouhlas se šetřením pojistné události zaslat pojišťovně a požadovat znovu prošetření případu. Více o dané problematice je možné vyhledat na následujícím webovém odkazu www.dtest.cz/clanek-3309/nesouhlas-s-kracenim-pojistneho-plneni-z-povinneho-ruceni.
Nebude-li spotřebitel se svou argumentací úspěšný, bude vhodné vyhledat právní služby a obrátit se na příslušný soud, případně je možné vymáhat škodu i po samotném škůdci.
Vážený pane Vanere,
děkujeme za Váš podnět, na základě kterého jsme přistoupili k prošetření celé záležitosti.
S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.
S pozdravem
Tým klientské spokojenosti
Česká pojišťovna a.s.
Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@ceskapojistovna.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Česká pojišťovna a.s., Tým klientské spokojenosti, P.O.Box 305, 659 05 Brno.
Dobry den,
pockam, jak dopadne Vami uvadene setreni.
Zatim dekuji,
MV
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.