Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
před rokem se mi stal školní úraz při výkonu praxe. Jednalo se o operativní zlomeninu předloktí, zlomeninu kůstek v nose a pár tržných ran na obličeji. Po dobu jednoho roku se tato škodní událost přehazovala z pojišťovny mého zaměstnavatele po dobu praxe na pojišťovnu školy, neúspěšně. Nakonec tuto pojistnou událost vykrýval kraj, který je pojištěn u HVP. Můj ošetřující lékař mé zranění ohodnotil na částku necelých 40 000 Kč. Jak jsem se dočetl, HVP přezkoumává každou PU svým lékařem a na to konto mi následně byla vyplacena částka pouhých 8 600 Kč. Bohužel jsem dopis od pojišťovny doposud nedostal. Zajímalo by mne, jak je možné docílit takového rozdílu mezi výší plnění dvou pojišťoven? Zatím bohužel nemám žádné vyjádření od pojišťovny, pouze danou sumu 8 600 Kč vyplacenou na účet. Rád bych se zeptal, zdali je tu nějaká možnost odvolání nebo co v této situaci dělat, protože požaduji plnění celé výše bodového ohodnocení stanoveného mým ošetřujícím lékařem. Následující měsíc mne čeká další operace - vyjmutí osteosyntetického materiálu, kdy by měl vznikat další nárok na plnění. Jsem z tohoto jednání znechucen i díky tomu, že si následky tohoto zranění ponesu na celý život. Děkuji za případné vyjádření.
Vyplacení celé částky, stanovenou mým ošetřujícím lékařem.
|
Tweet |
Od účinnosti nového občanského zákoníku (1.1.2014) se již pro stanovení výše náhrady nemajetkové újmy nepoužívá bodový systém, nýbrž se vychází z tzv. Metodiky k náhradě nemajetkové újmy na zdraví, kterou vypracoval Nejvyšší soud ve spolupráci se soudci, advokáty a lékaři.
Po pojišťovně si může spotřebitel vyžádat poskytnutí podkladů, z nichž bude vyplývat, jakým způsobem došla k vyčíslení odškodnění na 8600,- Kč. Na základě tohoto podkladu by bylo potom možné výši částky rozporovat.
Pro bližší informace ohledně dalšího postupu se může spotřebitel obrátit na Českou asociaci pojišťoven, případně na Poradnu odškodnění, která je dostupná na http://www.poradnaodskodneni.cz/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.