Společnost


ASICS Austria GmbH - organizační složka

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13565Reklamace v rozporu se zákonem

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 13 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.12.2016, před 8 lety

Robert Vašíček

Znění stížnosti

Dne 18. 5. 2016 jsem zakoupil sportovní obuv ASICS Gel Phoenix 6 a uložil ji doma a začal využívat teprve na sklonku října 2016. Obuv se po 14 dnech kondičního běhu sešlapala v oblasti pat. Dne 7. 11. 2016 jsem proto uplatnil reklamaci v zákonné lhůtě do 6 měsíců od koupě, kdy podle paragrafu 2161 odst. 2 OZ pakliže se projeví vada na zboží, má se za to, že obuv již měla skrytou vadu a pak musí prodejce dokazovat znaleckým posudkem. To se nestalo a stejně jako tři mé předchozí reklamace u jiného zboží byla zamítnuta. Trvám na vrácení peněz a nechci už mít nic společného s obchodem, který podle zkušenosti dalších zákazníků, se kterými jsem konzultoval podvádí a pomocí předpřipravených šablon zásadně neuznává reklamace. Při průměrném zisku 1 000 korun na jednom páru bot se tak mohl neoprávně obohatit až o 569 000 korun na úkor zákazníků v rámci reklamačního řízení. Prosím,, abyste provedli kontrolu v tomto obchodě a abyste se věnovali jejich nekalým praktikám. Děkuji


Produkt

ASICS sportovní obuv


Požadované řešení

Vrácení peněz, vada do 6 měsíců od koupě


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.12.2016 06:58, před 8 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Kontrolu dodržování povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele může provést jedině příslušný správní orgán, v daném případě Česká obchodní inspekce. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.5.2017 16:40, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.