Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si auto díl, tažné oko na vw golf iv,název byl uveden i na faktuře, zboží jsem si nechala zaslat na dobírku, když balíček přišel, bylo v něm sice tažné oko,ale na jiný druh auta( Roomster). Oko nepasovalo,tak jsem napsala prodejci,ihned v den obdržení zásilky, že mi poslal jiné zboží a odeslala rovněž do emailu kopii mého podacího lístku k danému zboží. Celkem jsem zaplatila dodavateli 308,- Kč(179 Kč zboží+ 129 Kč poštovné dobírka) + 69 Kč za odeslání balíčku zpět. Dodavatel mi posléze poslal fakturu na vrácení peněz a tam je uvedena částka 179 Kč tedy pouze za zboží.
Mám právo na obdržení celé částky poštovného? Děkuji
|
Tweet |
V případě, že spotřebitel zboží reklamuje, na což v daném případě má nárok, protože věc nemá takové vlastnosti, jaké si s prodávajícím ujednal a věc má tedy vady (§ 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), má spotřebitel právo na proplacení účelných nákladů vynaložených při uplatnění reklamace dle § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Toto ustanovení se vztahuje pouze na poštovné, které spotřebitelka platila v rámci vyřizování reklamace, tedy za zaslání zboží zpět podnikateli. Právo na náhradu může uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, tj. do 25 měsíců od převzetí zboží.
Uhrazení nákladů na dodání zboží směrem k zákazníkovi v případě odstoupení od smlouvy v rámci reklamace by bylo možné požadovat jako náhradu škody pro porušení smluvní povinnosti. Jedná se o zbytečně vynaložené náklady spotřebitelem, neboť prodejce porušil svou smluvní povinnost, plnit řádně, bez vad. Pokud by však v rámci reklamace došlo k výměně zboží za správné, nemusí prodávající vracet poštovné za dodání původního zboží k zákazníkovi, ale stačí pokud bezplatně zašle novou věc.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má tedy možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.