Společnost


BRENNA,s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13581Nedodržení smlouvy zájezdu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 23 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.12.2016, před 8 lety

Hana Hajerová

Znění stížnosti

Koupila jsem si zájezd s polopenzí na 12 dní Lefkáda za cenu, kterou mi chce ck navýšit, jelikož měli chybu v systému, na kterou přišli později, že byla myšlena se snídaní, a ne s polopenzí. Ozvali se mi skoro po třech týdnech.Já jsem to odmítla, oni ted´argumentují, že já jsem si všimla, že cena je víc než dobrá,což jsem jim sice napsala, ale taky jsem napsala,že jsem tu onu chybu v systému neviděla, tu měli vidět ck, já jsem v tom viděla dobrý first minute...Oni,že jsem nejednala v dobré víře. Už jednou jsem u nich koupila výhodný last minute a nejen u této ck, takže nevím proč by mně mělo napadnout, že mají v systému chybu...

Tady je kopie mého odvolání cestovní kanceláři Brenna
Dobrý den,
reaguji na váš email ohledně zakoupeného zájezdu. Příteli jsem situaci oznámila a ten kategoricky odmítá odstoupit od smlouvy, jelikož je smlouva platná, ne naší vinou porušená, řádně sepsaná a tudíž nesouhlasí s doplatkem, výměnou ani stornováním zájezdu.
Chyba se stala na vaší straně, systém nezadal špatný údaj o zájezdu, ale pracovník vaší ck, proto musíte tuto chybu řešit s tím, kdo ji způsobil. Já jsem si tento zájezd zakoupila proto, že se mi líbila cena, kterou jste udali, a ne protože by jste ji zadali špatně...a ne nějaký robot, ale fyzická osoba vaší společnosti, plus druhá vaše podstatná chyba - finální podepsání smlouvy a tím i stvrzení souhlasu a platnosti tohoto zájezdu. Jakto, že já jako laik jsem viděla v ceně, že je víc než dobrá, lepší než loni a jindy, navíc s polopenzí, když byl dříve hotel pouze se snídaní.... vám tohle uteklo, a to do toho vidíte více než já. Ale já jsem v tom neviděla tu onu chybu v systému, ale dobrý kup first minute, tu jste měli rozpoznat vy a ne po čtyřech dnech zájezd navýšit-neboli ,,opravit,, a teprve po skoro dalších třech týdnech mi zavolat a snažit se ji vyřešit k mému neprospěchu. Myslím, že jste říkali, že jsou snad jen dvě smlouvy do tohoto hotelu takto, vaším omylem způsobené, zakoupené. Dá se říct k vašemu štěstí jen dvě smlouvy...( prodělečný mínus pro vás by byl, kdyby jste těchto smluv vystavili desítky, já jsem jen taková kapka v moři)....Takže určitě jakožto úspěšnou a s dobrými recenzemi známou ck tato událost nezruinuje, navíc s faktem, kolik stojí tyto zájezdy po firstu v létě v lastu..(příklad: loni zakoupený hotel Potos - first cena kolem 18 tis., last cena mnou u vás zakoupená kolem 11 tis. atd....a i u jiných ck ). Tak to prostě je.
Taky když si koupíte v obchodě televizi za 15 tis. a za 3 týdny se vám ozvou, že měli špatně napsanou cenovku, že stojí 18 tis., nepoběžíte ji doplatit...nebo ano?
Na storno zájezdu ani na doplatek z důvodu vašeho pochybení nemáte právo, proto na naší smlouvě trváme a se stornem nesouhlasím


Produkt

zájezd č.38588 Lefkáda Agios Nikitas hotel Odyssey 19.6.-30.6.2017


Požadované řešení

Trvám na dodržení smlouvy, jakou jsem řádně sepsala s ck, žádné chyby jsem se nedopustila, tudíž nesouhlasím se stornem, ani navýšení...


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.12.2016 09:44, před 8 lety

Pořadatel může zvýšit cenu zájezdu dle § 2530 občanského zákoníku pouze z důvodů stanovených ve smlouvě, jsou-li ujednány společně s přesně určeným způsobem výpočtu zvýšení ceny.

Cenu zájezdu může pořadatel zvýšit, zvýší-li se do jedenadvacátého dne před sjednaným okamžikem zahájení zájezdu:
a) cena za dopravu včetně cen pohonných hmot,
b) platby spojené s dopravou, jako jsou letištní, přístavní či jiné poplatky zahrnuté v ceně zájezdu, nebo
c) směnný kurs české koruny použitý pro stanovení ceny zájezdu v průměru o více než 10 %.

Pořadatel musí odeslat oznámení o změně ceny nejpozději 21. den před zahájením zájezdu, pokud jej pošle později, cena se nemění.

Zájezd už nemusí být sjednáván pouze písemně, což je výrazná změna oproti staré právní úpravě, ale i na dálku prostřednictvím internetu. Pokud se smlouva neuzavře písemně, musí pořadatel dodat alespoň písemné potvrzení o uzavření smlouvy. Pokud by se údaje v potvrzení a ve smlouvě lišily, může se zákazník dovolávat toho, co je pro něj výhodnější. Potvrzení musí obsahovat řadu zákonem stanovených údajů, samozřejmé je vymezení smluvních stran, samotného zájezdu a ceny. Cestovní kancelář nesmí klamat zákazníka. Stížnost na porušení zákazu použití klamavé obchodní praktiky může spotřebitel podat na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI.

V případě, že je uveřejněna nabídka zájezdů na internetových stránkách společnosti, je jejím přijetím (kliknutím ze strany spotřebitele) smlouva uzavřena. V případě, že se prodejci zvýší náklady na obstarání zájezdu, nemůže to jít k tíži spotřebitele, který smlouvu uzavřel v dobré víře, nemohl tedy chybu prodejce předpokládat. Pouze v případech, kdy by došlo ke zjevné administrativní chybě, že spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl zájezd za uvedenou cenu skutečně prodán, mohl by prodejce odůvodněně spotřebitele informovat o správné výši ceny zájezdu. V daném případě je však podstatné, že zájezd byl označen v době nabídky jako first minute, tedy výhodná koupě, z čehož by bylo možno předpokládat dobrou víru spotřebitele.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2017 19:58, před 8 lety

Spotřebitelka nás informovala, že se případ podařilo vyřešit smírnou cestou. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.