Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#13582Odmítnutí reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.12.2016, před 8 lety

Ondřej Kofroň

Znění stížnosti

Dobrý den. Dne 15.10.2016 jsem koupil vůz BMW 530D s automatickou převodovkou za 200 000 Kč v Opavě ve společnosti AAA Auto. Samozřejmě jsem jim dal protiůčtem plně opravený vůz na který nemusí budoucí kupujicí 2 roky sáhnout.

Po týdnu ježdění s novým vozem zkočila převodovka do nouzového režimu, hned jsme s vozem dorazil na diagnostiku, kde byla zjištěna závada na 5 stupni a kód chyby 4F51. Buhužel menší servis nevěděl o jakou chybu přesně jde. Vše vymazali a po 4 dnech znovu ta samá chyba a převodovka v nouzovém řežimu, ihned jsem navštívil další servis a diagnostika ukázala zase stejnou chybu. Neváhal jsem a objednal jsem se do autorizovaného servisu Cartec Olomouc. Dorazil jsem do Cartecu ujali se mého vozu. Technik se mne zeptal kde jsem vůz kupoval, odpověděl jsem že v AAA Auto. Hned začal měřit lak zjistil že vůz byl na dvou místech bouraný. Poté vůz zvedl a zjistil že někdo vyměnil spodní kryt motoru, tudíž tam někdo něco upravoval. Zeptal se mě zda chci udělat podrobnou kontrolu vozu, tak jsem souhlasil. Po 6 hodinách čekání přišlo vyjádření technika že vůž je doslova v hrozném stavu. Diagnostika vyhodila závadu na převodovce 5. stupně dále závadu řídící jednotky, turbodmychadla, váhy vzduchu dále chyba akumulátoru - zkrat na mínus. Zjistil únik oleje z převodovky a turbodmychadla (někdo se v těchto dvou věcech po havárii šťoural) samovolný únik není možny. Cena opravy byla vyčíslena na 230 000 Kč.

Ihned další pracovní den jsem navštívil autobazar kde jsem vůz kupoval. Sepsali jsme protokol o reklamaci ten den byla sobota. Manažer tvrdil že se protokol bude odesílat do Prahy na centrálu. V té době jsem ještě neměl kalkulaci na opravu od BMW. Tu jsem si hned v pondělí vyžádal. BMW ji poslalo v úterý k večeru. Fakturu jsem přivezl do AAA ve středu, kde mi bylo bohužel řečeno že protokol o reklamaci již odeslali (Zřejmě se zalekli vysoké částky a raději vše ihned poslali). Po cca 6 pracovních dnech přišlo rozhodnutí a zamítnutí reklamace. Proto se dožaduji spravedlnosti a vrácení financí. Oprava vozu by převyšovala kupní cenu vozu.


Produkt

BMW 530D , VIN: WBANC71080B636137


Požadované řešení

Žádám o odstoupení od smlouvy a vrácení financí.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.12.2016 07:52, před 8 lety

V případě podezření na klamavé obchodní praktiky při prodeji vozů lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Prodávající má vůči kupujícímu širokou informační povinnost, plynoucí z § 9 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen "zákon o ochraně spotřebitele"). Neuvede-li prodávající účelově důležitý údaj, dle § 5 odst. 1 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele, dopouští se správního deliktu dle § 24 odst. 1 písm. a) tohoto zákona. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce, k níž je možné podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele a autobazaru může být následně uložena vysoká pokuta. Stížnost může spotřebitel podat na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI.

Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.

Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitel uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitele by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitele na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím majitelem.

Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.12.2016 13:43, před 8 lety

Vážený pane Kofroni,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.12.2016 02:47, před 8 lety


Ondřej Kofroň

Dobrý den. Ano jedná se o vadu po předchozím zacházením, ale tato vada mi byla zatajena při koupi a není napsaná ani v předávacích protokolech, a jsem si jist že vada byla už při koupi vozu. Nechám si udělat znalecký posudek. Jinak celou věc jíž řeší Česká obchodní inspekce a advokát (ten Vám již napsal dopis). Že se nestydíte prodávat technicky nezpůsobilá vozidla. Navíc jak mi řekl Váš operátor do telefonu, že z převodovky začne téci olej po 200 000 km. že je to normální. Dobře běžte to říci autorizovanému servisu, uvidíte jak se Vám vysmějí. Tyto vozidla jsou stavěná aby jejich převodovka vydržela 300 000 km bez problémů a bez výměny oleje. Ten olej teče protože vozidlo bylo havarované a Vaši odborníci toto vozidlo ani neumí spravit aby to nebylo poznat, když to neumí, ať to raději neopravují proboha.

S pozdravem Kofroň.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.12.2016 10:02, před 8 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případe reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.1.2017 14:34, před 8 lety

Dobrý den,
společnost trvá na zamítnutí reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2017 10:43, před 8 lety

Jelikož společnost trvá na zamítnutí reklamace, stížnost uzavíráme. Spotřebitel se svého práva může domáhat soudní cestou, případně se ještě může pokusit spor vyřešit mimosoudně prostřednictvím České obchodní inspekce. Více informací o mimosoudním řešení sporů při České obchodní inspekci je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.