Společnost


BLUE OCEAN Management s.r.o.

Počet nahlášených stížností:83
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

90%
10%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#13584Vymáhání zaplacení faktury za nevyžádaný dárek- LED žárovky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 měsíců 26 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.12.2016, před 8 lety

Romana Šitárová

Znění stížnosti

V roce 2014 jsem na neobchodním místě,u nás doma, uzavřela smlouvu na dodávku energií s firmou Lama Energy.Zanedlouho na to mi stejný člověk,pan Sika doručil LED žárovky a ve vratech našeho domu došlo k podpisu Kupní smlouvy.Následný den jsem volala, že jsem si žádné žárovky neobjednala, bylo mi na telefonu č.727946827, panem Urbanem řečeno, že je to dárek za sepsanou smlouvu s firmou LAMA. Nelíbilo se mi také, že byly zneužity mé osobní údaje. Když jsem od sepsané smlouvy řádně odstoupila, začala firma Blue Ocean Management požadovat zaplacení faktury.Neprodleně jsem proto vrátila nepotřebné a předražené žárovky,uskutečnila obsáhlou korespondenci s odvolávkou na Směrnice Evropského parlamentu a Rady,paragrafy Občanského a Obchodního zákoníku s přesvědčením, že se zánikem jedné smlouvy zanikají závazky smlouvy druhé.Kupní smlouva na žárovky byla závislá na sepsané smlouvě na odběr energií.Částka za žárovky byla pro mne od počátku předražená a velmi vysoká jsem v důchodu,na podobné věci si dávám velký pozor.


Produkt

Faktura VF165857 za nevyžádané LED žárovky za cenu 3630,-Kč.


Požadované řešení

Chci odmítnout, nebo alespoň snížit dluh za nepřiměřenou cenu LED žárovek, které jsem dodatečně vrátila a neužívala je.Jednání firmy nebylo příliš korektní. Tvrzením, že se jedná o dárek firmy, který nemusím vracet, se cítím uvedena v omyl.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.12.2016 06:43, před 8 lety

Dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, zánikem smlouvy zanikají i ostatní smlouvy, které jsou s ní provázané.

Směrnice Evropského parlamentu a Rady o právech spotřebitelů definuje v čl. 2 odst. 15 závislou smlouvu (ve směrnici pojmenována jako doplňková) jako smlouvu, na základě níž získává spotřebitel zboží nebo služby, které souvisejí se smlouvou uzavřenou na dálku nebo smlouvou uzavřenou mimo obchodní prostory, a toto zboží nebo služby jsou poskytovány obchodníkem nebo třetí stranou na základě ujednání mezi uvedenou třetí stranou a obchodníkem.

Není podstatné, zda je kupní smlouva na žárovky na jiné listině, uzavřená s jiným podnikatelem a třeba i s doložkou o nezávislosti na smlouvě o dodávkách energií, i tak zrušením změny dodavatele se bez dalšího zruší i práva a povinnosti z kupní smlouvy.

Závislost smluv spatřujeme v podmíněnosti stanovení ceny zboží na trvání smlouvy s třetí stranou. Mimo to byly smlouvy sjednány ve stejný okamžik a zprostředkování obou smluv zajistil obchodní zástupce jedné společnosti.

Právní jednání se posuzuje podle svého obsahu a má-li být určitým právním jednáním zastřeno jiné právní jednání, posoudí se podle jeho pravé povahy dle § 555 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Jakmile tedy od smlouvy o energiích spotřebitelka odstoupí (popřípadě smlouvu vypoví), dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitelka je povinna vrátit žárovky. Pokud by spotřebitelka žárovky již nemohla vrátit v neporušeném stavu, protože je použila, byla by povinna uhradit pouze cenu žárovek, která byla původně sjednána. Tedy původní zvýhodněnou cenu, která je uvedena na smlouvě.

V případě, že by společnost hrozila exekucí na částku za žárovky, platí, že případnou exekuci by musel nařídit soud.

Pokud situace dospěje do stadia, že se bude spotřebitelka muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2017 13:49, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.