Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 8.ledna 2016 jsem zakoupila deku (pléd) za 3650,-Kč. V dubnu jsem ho dala do čistírny Penquin, pobočka Liberec (Globus) a za čištění řádně zaplatila 199,-Kč. Vyčištěnou deku jsem si vyzvedla,doma rozbalila a zjistila, že vypadá zcela jinak než jak jsem ji předala k čištění. Deka působila vytahaně, rozměry byly jiné než při nákupu, pouštěla vlas, který viditelně zanechávala na pohovce. Odnesla jsem tedy zpět do čistírny a podala reklamaci. Ta byla vyřízena v zákonné lhůtě 30 dnů s konstatováním, že deka je bez závad. Zároveň čistírna přiložila znalecký posudek, který toto také konstatoval. Já s tím ovšem nesouhlasím. Objednala jsem si nový znalecký posudek a znalec v oboru textilie potvrdil po provedené zkoušce, že deka vykazuje změnu vzhledu - výskyt lomů a uvolněný vlas, který nastal po čištění výrobku.
Požaduji tedy úhradu deky v plné výši, úhradu zn.posudku a také úhradu za čištění deky.
Poškození deky při čištění.
Požaduji úhradu deky v plné výši, úhradu za znalecký posudek a úhradu za čištění a to do 31.12.2016.
|
Tweet |
Bude-li čistírna trvat na zamítnutí požadavku spotřebitele, bude nutné podnikatele písemně vyzvat k plnění náhrady škody a určit mu lhůtu pro vyřízení, pokud tuto lhůtu nesplní, může se zákazník obrátit na Českou obchodní inspekci v rámci mimosoudního řešení sporů. A pokud by nepomohla ani tato cesta, musel by se spotřebitel obrátit na soud.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs). Dříve než-li spotřebitelka kontaktuje Českou obchodní inspekci doporučujeme vyhledat soudního znalce z oboru, který vypracuje znalecký posudek a odborně posoudí jakým způsobem k poškození deky došlo, a pokud dá spotřebitelce za pravdu, může pak spotřebitelka nárokovat po podnikateli náhradu škody na základě posudku, rovněž i vynaložené náklady na znalce.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.