Společnost


PENGUIN CZ, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13588Poškození deky při čištění

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 23 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.12.2016, před 8 lety

Kateřina Patráková

Znění stížnosti

Dne 8.ledna 2016 jsem zakoupila deku (pléd) za 3650,-Kč. V dubnu jsem ho dala do čistírny Penquin, pobočka Liberec (Globus) a za čištění řádně zaplatila 199,-Kč. Vyčištěnou deku jsem si vyzvedla,doma rozbalila a zjistila, že vypadá zcela jinak než jak jsem ji předala k čištění. Deka působila vytahaně, rozměry byly jiné než při nákupu, pouštěla vlas, který viditelně zanechávala na pohovce. Odnesla jsem tedy zpět do čistírny a podala reklamaci. Ta byla vyřízena v zákonné lhůtě 30 dnů s konstatováním, že deka je bez závad. Zároveň čistírna přiložila znalecký posudek, který toto také konstatoval. Já s tím ovšem nesouhlasím. Objednala jsem si nový znalecký posudek a znalec v oboru textilie potvrdil po provedené zkoušce, že deka vykazuje změnu vzhledu - výskyt lomů a uvolněný vlas, který nastal po čištění výrobku.
Požaduji tedy úhradu deky v plné výši, úhradu zn.posudku a také úhradu za čištění deky.


Produkt

Poškození deky při čištění.


Požadované řešení

Požaduji úhradu deky v plné výši, úhradu za znalecký posudek a úhradu za čištění a to do 31.12.2016.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.12.2016 10:12, před 8 lety

Bude-li čistírna trvat na zamítnutí požadavku spotřebitele, bude nutné podnikatele písemně vyzvat k plnění náhrady škody a určit mu lhůtu pro vyřízení, pokud tuto lhůtu nesplní, může se zákazník obrátit na Českou obchodní inspekci v rámci mimosoudního řešení sporů. A pokud by nepomohla ani tato cesta, musel by se spotřebitel obrátit na soud.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs). Dříve než-li spotřebitelka kontaktuje Českou obchodní inspekci doporučujeme vyhledat soudního znalce z oboru, který vypracuje znalecký posudek a odborně posoudí jakým způsobem k poškození deky došlo, a pokud dá spotřebitelce za pravdu, může pak spotřebitelka nárokovat po podnikateli náhradu škody na základě posudku, rovněž i vynaložené náklady na znalce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2017 19:55, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.