Počet nahlášených stížností: | 121 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 19.10.2016 jsem si objednal a zaplatil 2druhy zboží, které mi po několika urgencích přišlo ne ve slibovaném termínu do 20-ti dnů, ale až v týdnu do 5.12.2016, takže po 1a půl měsíci a zboží bylo nefunkční a nepoužitelné. Na reklamaci zboží a požadavek vrácení zaplacené částky z důvodu odstoupení od smlouvy, se nikdo již neozval. Nezávisle na tom, si manželka objednala a také zaplatila, dvoje ložní povlečení u téže firmy, a to 2.11.2016 a do dnešního dne, ani podvou urgencích bez odezvy, jsme zboží nedostali. Komunikace není žádná, protože nikdo na výzvy neodpovídá.
Šlo o tři výrobky: 1) 2ks ložního povlečení, model 10663, 2) Kompresní ponožky, 2ks, obj.č. 10410 ,3) el. pilník na kůži na chodidla obj. č.10502
Požadoval jsem a stále požaduji odstoupení od smlouvy pro nedodržení jejich vlastních obchodních podmínek a tudíž o vrácení celé peněžní částky, včetně poštovného.
|
Tweet |
České právo nezná institut hromadné žaloby. Za stavu současného právního řádu musí každý spotřebitel podat žalobu sám. Nicméně ve věcech ochrany práv spotřebitelů platí, že výrok pravomocného rozsudku je závazný i pro další osoby oprávněné proti žalovanému, pokud se jedná o tytéž nároky z téže právní skutečnosti. Pokud by tedy soud rozhodl ve prospěch spotřebitele, mohou ostatní oprávnění očekávat stejné rozhodnutí.
Bylo by však možné podat hromadné trestní oznámení, kdy se mohou poškození dát dohromady, aby bylo z podání zřejmé, kolik je poškozených. Nicméně není to nutností. Policie ČR jedná z úřední povinnosti, a proto by měla podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup, který se bude reflektovat její zjištění.
K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele, se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá.
Případné trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.