Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#13600Nabízení nedostupného zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 25 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
06.12.2016, před 8 lety

Klára Tylšarová

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 23.11.2016 jsem uzavřela objednávku na společenskou hru, u které byla uváděna dostupnost jako "3 kusy na cestě". Zboží šlo běžně vložit do košíku a zaplatit. Postupovala jsem tedy standardní cestou s předpokladem, že doba dodání se chvíli protáhne.
Nicméně první problém nastal s platbou. Platila jsem online platbou, kdy se peníze připisují na účet společnosti téměř okamžitě. Ovšem tentokrát se tak nestalo a v následujících dnech mi přišly minimálně 4 e-mailové zprávy, které mi oznamovaly, že objednávka bude vyřízena po zaplacení zboží. Já objednávku dávno zaplatila! Psala jsem tedy prostřednictvím kontaktního formuláře asi třikrát dotaz na problém s platbou. Nebylo mi odpovězeno na můj dotaz, ale společnost mi sdělila, že termín dodání není znám či je očekáváno dodání k prodejci 28.11.2016. Zde se dostáváme k druhému problému.
U zvoleného zboží bylo zprvu uvedeno, že jej připravují a očekávají jej 24.11.2016. O pár dní později byl termín posunut na 28.11.2016.

Nyní po téměř 14 dnech mi konečně přišla relevantní zpráva, která mi oznamuje, že platby se občas zpozdí a tu mojí již evidují. Nicméně u objednávky na stránkách společnosti je stále uvedeno "čekáme na platbu". Takže oficiálně platba není ani na mém účtu, ani na účtu společnosti alza.cz.
Co se týče dostupnosti zboží, tak mi bylo sděleno, že zboží je u dodavatele již nedostupné. Což jsem dopředu věděla, že se hra již neprodává a e-shop alza.cz byl jediný, kdo udával, že hra je na cestě, dala se bez problému objednat a z toho důvodu jsem tak i učinila.
Byla tedy hra opravdu na cestě a byla následně prodána někomu jinému, nebo na cestě vůbec nebyla...?
Domnívám se tedy, že jde o klamání zákazníka, nehledě na to, že společnost relevantně nereaguje na problémy s platbou, které nebyly způsobeny na mé straně a peníze ani po 10 pracovních dnech nejsou u platby uznány.
Děkuji


Produkt

Společenská hra Studená válka, Kód: ZA043, Prod. číslo: 8595558301119


Požadované řešení

Požaduji doručení hry, která podle informací na webu společnosti měla být na cestě do skladu. V opačném případě se domnívám, že se jedná o klamání zákazníků a uvádění neúplných informací.
Nehledě na nereagování na mé urgence ohledně informace o platbě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2016 05:17, před 8 lety

Zákonem není přímo stanovena povinnost, že by prodejce musel nabízet pouze zboží, které má aktuálně na skladě. Je tak možné uzavřít kupní smlouvu s pozdější dobou plnění.

Pokud by byla uvedena pouze informace, že zboží není momentálně dostupné a je "na cestě" bez upřesňující informace o tom, kdy bude zboží dostupné, lze požadovat, aby taková lhůta byla přiměřená. Pokud by tak prodejce nebyl schopen v přiměřené lhůtě (dle typu zboží a dalších okolností) zboží dodat, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit.

Pokud by následně prodejce objednávku zrušil je rovněž nekorektní. Zde by se mohlo jednat o klamavé obchodní praktiky dle § 5 zákona o ochraně spotřebitele. Prodejce totiž uvádí informaci, která není pravdivá, totiž že zboží bude dostupné a již "je na cestě".

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2017 21:28, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.