Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
dne 23.11.2016 jsem uzavřela objednávku na společenskou hru, u které byla uváděna dostupnost jako "3 kusy na cestě". Zboží šlo běžně vložit do košíku a zaplatit. Postupovala jsem tedy standardní cestou s předpokladem, že doba dodání se chvíli protáhne.
Nicméně první problém nastal s platbou. Platila jsem online platbou, kdy se peníze připisují na účet společnosti téměř okamžitě. Ovšem tentokrát se tak nestalo a v následujících dnech mi přišly minimálně 4 e-mailové zprávy, které mi oznamovaly, že objednávka bude vyřízena po zaplacení zboží. Já objednávku dávno zaplatila! Psala jsem tedy prostřednictvím kontaktního formuláře asi třikrát dotaz na problém s platbou. Nebylo mi odpovězeno na můj dotaz, ale společnost mi sdělila, že termín dodání není znám či je očekáváno dodání k prodejci 28.11.2016. Zde se dostáváme k druhému problému.
U zvoleného zboží bylo zprvu uvedeno, že jej připravují a očekávají jej 24.11.2016. O pár dní později byl termín posunut na 28.11.2016.
Nyní po téměř 14 dnech mi konečně přišla relevantní zpráva, která mi oznamuje, že platby se občas zpozdí a tu mojí již evidují. Nicméně u objednávky na stránkách společnosti je stále uvedeno "čekáme na platbu". Takže oficiálně platba není ani na mém účtu, ani na účtu společnosti alza.cz.
Co se týče dostupnosti zboží, tak mi bylo sděleno, že zboží je u dodavatele již nedostupné. Což jsem dopředu věděla, že se hra již neprodává a e-shop alza.cz byl jediný, kdo udával, že hra je na cestě, dala se bez problému objednat a z toho důvodu jsem tak i učinila.
Byla tedy hra opravdu na cestě a byla následně prodána někomu jinému, nebo na cestě vůbec nebyla...?
Domnívám se tedy, že jde o klamání zákazníka, nehledě na to, že společnost relevantně nereaguje na problémy s platbou, které nebyly způsobeny na mé straně a peníze ani po 10 pracovních dnech nejsou u platby uznány.
Děkuji
Společenská hra Studená válka, Kód: ZA043, Prod. číslo: 8595558301119
Požaduji doručení hry, která podle informací na webu společnosti měla být na cestě do skladu. V opačném případě se domnívám, že se jedná o klamání zákazníků a uvádění neúplných informací.
Nehledě na nereagování na mé urgence ohledně informace o platbě.
|
Tweet |
Zákonem není přímo stanovena povinnost, že by prodejce musel nabízet pouze zboží, které má aktuálně na skladě. Je tak možné uzavřít kupní smlouvu s pozdější dobou plnění.
Pokud by byla uvedena pouze informace, že zboží není momentálně dostupné a je "na cestě" bez upřesňující informace o tom, kdy bude zboží dostupné, lze požadovat, aby taková lhůta byla přiměřená. Pokud by tak prodejce nebyl schopen v přiměřené lhůtě (dle typu zboží a dalších okolností) zboží dodat, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit.
Pokud by následně prodejce objednávku zrušil je rovněž nekorektní. Zde by se mohlo jednat o klamavé obchodní praktiky dle § 5 zákona o ochraně spotřebitele. Prodejce totiž uvádí informaci, která není pravdivá, totiž že zboží bude dostupné a již "je na cestě".
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.