Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 22.10. 2013 jsem zakoupil sušičku LG RC 9055AP2Z s tepelným čerpadlem. Používal dle návodu ovšem už 29.11.2013 nefunguje, signalizuje plný filtr ovšem ten vyčistěn. Návštěva opraváře ,který vyčistil čerpadlo filtru s konstatováním, že tento typ sušičky LG je "problémový" a upozornil na správné používání vč. používání aviváže. ŘEŠENO V ZÁRUCE.
Po cca 3/4 roku používání stejný problem , signalizace plného filtru sušička, nefunkční, návštěva opraváře s tím, že již věděl ,že tento typ je problémový a měl instrukce od LG nalepit těsnící pásek pod filtr. Zjevně technologická chyba kdy nedostatečně utěsněný filtr umožnuje zanesení filtračního systému tedy čerpadel pro odvod kondenzované vody a oplachu kondenzačního agregátu. Opravář byl evidentně informován o problematice této sušičky a dle instrukcí LG nalepil samolepící pásku pod filtr s tím, že by "mohlo pomoci".ŘEŠENO V ZÁRUCE. Měl jsem obavu, že se tím jen oddálí tento technický problem což se také stalo.
V 11/2016 opět nefunkční sušička (plný filtr) , opravář již ihned informuje, že se vyměňuje filtr za dvojitý a nové upravené čerpadlo. (stávající je ovšem funkční). Také mě informuje o tom, že tento problém se řešil až v Korei a prý je to " české specifikum" Servisní technik evidentě a fundovaně hovoří o problemu teto sušičky s filtrací a slabém výkonu čerpadel v případě jejich mírného zanesení. Vzhledem tomu ,že už je po záruce -oprava a výměna 1640Kč.
Na internetu jsem zjistil, že podobný problém má vícero zákazníků s touto sušičkou. Na portálu Hyperinzerce u teto sušičky v sekci recenze "nedoporučují" jsem napočítal dalších 13 zákazníků ,kteří řešili či řeší stejný problem se servisem a zřejmě je čeká to stejné co mě pakliže nestihnout vyřešit v záruce. Někomu i v rámci záruky vyměnili filtr za nový.
Kontaktoval jsem LG zákaznikou podporu s požadavkem na náhradu opravy, protože se domnívám, že nebyla dostatečně vyřešena záruční oprava sušičky. Bylo mi sděleno, že se sušičky inovují a jedná se o přirozený vývoj. Filtr se prý mění každé 2 roky (v návodu není uvedeno ani doporučeno) nabídli mi výměnu dílů za původní jako důkaz , že vše je funkční a že nové díly jsou z modelové řady 2016. Ovšem jen při letmém pohledu je zjevné , že má filtr lepší těsnící vlastnosti a je to reakce na nedostatečnou funkci původního. Čerpadlo ,které mi vyměnil servis za nové je zřejmě výkonější a upravené.
Jsem spokojeným uživatelem pračky LG ,ale toto se nedá říci o sušičce. Mám za to, že LG nedostatečně reagovalo na problem teto sušičky a nenabídlo samo řešení pro zákazníky, kteří tento problém řešili nebo řeší,přestože o problémach této sušičky evidentně ví.
LG RC 9055AP2Z sušička s tepelným čerpadlem
POŽADUJI kompenzaci za opravu sušičky po záruce.
Snažím se kontaktovat zákazníky s tímto problémem pro případné podání žaloby. Chci upozornit na problém teto sušičky.Chci kontaktovat další media aby mi pomohli se domoci svého práva.. Černé ovce , dTEST apod
|
Tweet |
Jelikož bylo zboží zakoupené před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb., tak se právní vztahy založené kupní smlouvou budou řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
Podle § 620 odst. 1 občanského zákoníku je záruční doba při prodeji spotřebního zboží 24 měsíců a začíná běžet od převzetí věci kupujícím. Jelikož již uplynula záruční doba, může se spotřebitel domáhat nápravy pouze, pokud by prodávající poskytl na zboží smluvní záruku. Ustanovení § 620 odst. 5 občanského zákoníku umožňuje prodávajícímu poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v zákoně (24 měsíců). V záručním listě (smlouvě) pak musí prodávající určit podmínky a rozsah prodloužení záruky. Často se však omezí pouze na stanovení nové délky záruční doby. V takovém případě je třeba po celou dobu trvání smluvní záruky aplikovat úpravu o zákonné záruce.
V daném případě tedy bude záležet, zda byla sjednána smluvní záruka nebo ne.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.