Společnost


BOHEMIA ENERGY entity s.r.o.

Počet nahlášených stížností:109
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

58%
42%
Toto skore je založeno na 43 stížnostech.

#13615Zrušení změny dodavatele sjednané distančním způsobem

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 25 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.12.2016, před 8 lety

Petr Chaloupka

Znění stížnosti

V dubnu podepsala babička (nar. 1928) smlouvu na změnu dodavatele energií k 1.1.2017 s BE. Současně s tímto se upsala k "dárku" - LED žárovkám. Smlouva byla podepsána distančním způsobem, podomním prodejcem, který babičku navštívil. Babička chce nakonec tuto smlouvu zrušit a žárovky vrátit. Několik telefonátů na BE zatím byly s různými odpověďmi - od toho, že to lze bez problémů až po různé pokuty.


Požadované řešení

Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena distančním způsobem, změna dodavatele má být až k 1.1.2017 a žárovky jsou neporušené, bychom chtěli smlouvu zrušit a vrátit žárovky bez placení jakékoliv pokuty.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2016 09:24, před 8 lety

Energetický zákon umožňuje od 1. ledna 2016 vypovědět smlouvy o dodávce energií uzavírané na dálku či s podomním prodejcem ve lhůtě do 15 dnů od zahájení dodávek. Energetický regulační úřad vydal 28. dubna 2016 stanovisko, že lhůta pro podání výpovědi smlouvy uzavřené na dálku či s podomním obchodníkem běží ode dne uzavření smlouvy, i když energetický zákon výslovně neuvádí počátek lhůty pro podání výpovědi. Lhůta tedy končí 15. den po zahájení dodávky.

Dodavatel v tomto případě nemůže vůči spotřebiteli uplatňovat v souvislosti s výpovědí smlouvy žádnou sankci, tedy například smluvní pokutu či poplatek za ukončení smlouvy.

Dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, zánikem smlouvy zanikají i ostatní smlouvy, které jsou s ní provázané.

Směrnice Evropského parlamentu a Rady o právech spotřebitelů definuje v čl. 2 odst. 15 závislou smlouvu (ve směrnici pojmenována jako doplňková) jako smlouvu, na základě níž získává spotřebitel zboží nebo služby, které souvisejí se smlouvou uzavřenou na dálku nebo smlouvou uzavřenou mimo obchodní prostory, a toto zboží nebo služby jsou poskytovány obchodníkem nebo třetí stranou na základě ujednání mezi uvedenou třetí stranou a obchodníkem.

Není podstatné, zda je kupní smlouva na žárovky na jiné listině, uzavřená s jiným podnikatelem a třeba i s doložkou o nezávislosti na smlouvě o dodávkách energií, i tak zrušením změny dodavatele se bez dalšího zruší i práva a povinnosti z kupní smlouvy.

Závislost smluv spatřujeme v podmíněnosti stanovení ceny zboží na trvání smlouvy s třetí stranou. Mimo to byly smlouvy sjednány ve stejný okamžik a zprostředkování obou smluv zajistil obchodní zástupce jedné společnosti.

Právní jednání se posuzuje podle svého obsahu a má-li být určitým právním jednáním zastřeno jiné právní jednání, posoudí se podle jeho pravé povahy dle § 555 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Jakmile spotřebitel od smlouvy o energiích odstoupí, dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitel je povinen vrátit žárovky.

V případě, že by společnost hrozila exekucí na částku za žárovky, platí, že případnou exekuci by musel nařídit soud.

Pokud situace dospěje do stadia, že se bude muset spotřebitel domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup. Jejich databázi lze nalézt na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.12.2016 11:02, před 8 lety

Dobrý den,

vzhledem k tomu, že ve výše uvedeném požadavku nejsou uvedeny identifikační údaje není možné sdělit podrobnosti ze strany dodavatele.

Prosím o jejich doplnění, následně se k požadavku obratem vyjádříme.

Děkuji za spolupráci.

S pozdravem a přáním příjemného dne

Monika Schneiderová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.12.2016 13:16, před 8 lety


Petr Chaloupka

Dobrý den,

omlouvám se za opomenutí, jedná se o smlouvu BMA50204998, zákaznické číslo 7107165262.

Petr Chaloupka

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.1.2017 10:13, před 8 lety

Dobrý den, pane Chaloupko,

balení LED žárovek bylo dodavateli doručeno zpět dne 20.12.2016 -> dodavatel tuto skutečnost zaevidoval na zákaznickém účtu Vaší babičky. V rámci vstřícných kroků dodavatel balení LED žárovek zaevidoval i mimo termín v souladu s Kupní Smlouvou, úhrada balení LED žárovek nebude ze strany dodavatele vyžadována.

V případě dalších požadavků se na mě neváhejte znovu obrátit.

S pozdravem a přáním příjemného dne

Monika Schneiderová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
2.2.2017 08:59, před 8 lety


Petr Chaloupka

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den, paní Schneiderová,

děkuji za kladně vyřízenou žádost. Přiznám, že na Vaší společnost jsem neslyšel moc dobré reference, nicméně jsem se přesvědčil, že nejlepší zkušenost je osobní. A ta je, alespoň za mě, dobrá.

Petr Chaloupka