Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
ing. Jan Hrachovský, Znojmo
Dne 7.1.2013 jsem u firmy Hair Cosmetics (živnostník Pavelka Tomáš) zakoupil profesionální kadeřnický stříhač na vlasy MOSER 1884-0050 Li+PRO.
Po asi osmi měsících každodenního používání, jsem, jako obvykle, jednoho dne připojil strojek do el. zásuvky, pomocí originálního síťového transformátoru. Po hodině nabíjení začal z útrob strojku vycházet nepříjemný zápach spáleniny. Strojek byl extrémně zahřátý, jeho plastové tělo se začalo vlivem vysoké teploty deformovat.
Strojek jsem, i s veškerýmm příslušenstvím (originální nabíjecí stojánek, originální síťový transformátor, hřebeny)a potřebnou dokumentací(kopie faktury, záruční list a popis události) zabalil a poslal zpět prodejci.
Po měsíci mi přišel balíček od výrobce zpět. Když jsem jej rozbalil, čekalo mě velmi nemilé překvapení. Nejen, že jsem v balíčku našel neopravený strojek, ale k němu byl společně s originálním nabíjecím stojánkem a hřebeny, přiložen neoriginální síťový transformátor značky Philips a vyjádření prodejce, respektive servisu, že záruka na tento strojek nemůže být uznána, protože k poškození strojku došlo připojením nevhodného, neoriginálního síťového transformátoru.
Když jsem kontaktoval prodejce, firmu Hair Cosmetics, bylo mi sděleno, že u nich k záměně síťového transformátoru dojít nemohlo, jelikož můj balíček nerozbalovali, ale přímo jej odeslali servisu.
V servisu mi sdělili, že z jejich strany k žádnému pochybení nedošlo, že oni z balíčku vybalili neoriginální síťový transformátor.
Když se ale podívám na vyjádření prodejce, respektive servisu, ve kterém píší o neuznání záruky, je v popisu opravované věci uveden můj strojek Moser s výrobním číslem shodujícím se s mým záručním listem, výrobní číslo síťového transformátoru se ale s výrobním číslem na mém záručním listu neshoduje. Neshoduje se ani s výrobním číslem přiloženého neoriginálního síťového adaptéru Philips.
Když jsem se na tento problém ptal servisu, bylo mi řečeno, že se asi spletli a napsali špatné číslo a že mi v mé situaci nemohou pomoci jinak, než že mi mohou nabídnout nový stejný strojek za zvýhodněnou cenu.
Mohu se proti tomuto, podle mě, velmi nestandartnímu postupu prodejce nějakým způsobem bránit nebo mám v případě, že jsem si při balení poškozeného strojku s příslušenstvím a před jeho odesláním, neudělal rozsáhlou fotodokumentaci, smůlu a musím si tento poměrně drahý strojek koupit znovu a doufat, že už se pro příště reklamacím vyhnu?
profesionální kadeřnický stříhač na vlasy MOSER 1884-0050 Li+PRO
výměna zboží
|
Tweet |
Práva z odpovědnosti za vady (reklamce zboží) se uplatňuje u prodejce, u kterého byla věc koupena, případně u jiného jím určeného podnikatele k opravám (tzv. záruční servisy) dle § 625 občanského zákoníku.
I když bylo posouzení provedeno jiným podnikatelem (záručním servisem), tak za výsledek reklamace a nároky z reklamace plynoucí je vždy odpovědný prodejce.
V případě zamítnuté reklamace má prodejce povinnost vrátit zboží v takovém stavu, množství a jakosti, v jakém jej dle písemného potvrzení (reklamačního protokolu) převzal.
Subjekt Pavelka Tomáš se rozhodl nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.