Počet nahlášených stížností: | 54 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24.07.16 jsme si v ASKO-NÁBYTEK Chomutov, NC Otvice, Obchodní zóna 275, 431 11 Chomutov objednali sedací soupravu VIGO od německého výrobce POLIPOL. Dne 20.10.16 nám byla doručena sedací souprava. Po rozbalení sedačky byli patrné špatné modelové a konstrukční vlastnosti. A to nařasení čela lůžka, nařasení potahu na sedácích a opěrných částí sedačky. Vše jsme dne 21.10.16 reklamovali a přiložili i fotografie. Na základě naší reklamace se dostavil technik, který nám nabídl úpravu všech reklamovaných částí. Úpravu jsem odmítla a žádala o výměnu zboží. Objednala jsem si sedačku, na základě vystaveného kusu, který byl na první pohled bez závad, které by mě odradili od nákupu. Také jsem si vybrala německou společnost, která garantuje kvalitu svých výrobků, a byla jsem ochotná za tuto kvalitu zaplatit 63 133,-Kč. Proto žádáme o výměnu zboží. Vím, že pokud bych si technikem nechala sedací soupravu opravit a později bych reklamovala jinou vadu, tak bych už nemohla požadovat výměnu zboží. Z tohoto důvodu jsem úpravu technika odmítla. Pokud jsem dostala takto nekvalitní zboží, dá se předpokládat, že mohou nastat další vady k reklamaci.
Sedací souprava VIGO od německé společnosti POLIPOL.
Výměna zboží.
|
Tweet |
V případě, že spotřebitel reklamuje vadu výrobku, je jeho volbou, jaký způsob vyřízení reklamace uplatní, pokud takové vyřízení bude odpovídat nárokům předvídaným zákonem. Požadovaný způsob vyřízení reklamace je třeba určit při jejím uplatnění.
Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku žádat opravu věci nebo dodání věci nové. Volba odstranění vady opravou není ničím podmíněna (spotřebitel může tohoto svého práva využít vždy, vykazuje-li věc vady ve době 24 měsíců od převzetí zboží). Dodání nové věci je však volbou podmíněnou. Spotřebitel nemá právo žádat dodání nové věci, lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu a požadavek na novou věc by byl nepřiměřený (např. zapošít malou dírku ve švu). Spotřebitel také nemůže žádat dodání nové věci, týká-li se vada pouze součásti věci. V takovém případě má spotřebitel právo jen na výměnu součásti.
Opravou se rozumí odstranění vady. Vada by měla být odstraněna způsobem, který odpovídá její povaze. Prodávající je dle stanoviska Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. Cpj 40/82, povinen provést záruční opravu s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby byla vada řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy nijak znehodnocena. Není-li to možné, má spotřebitel právo na výměnu. Není-li možná ani výměna zboží, pak má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení zaplacené peněžní částky za zboží.
Spotřebitel má při uznané reklamaci rovněž právo na úhradu nákladů, které mu v souvislosti s reklamací vznikly.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.