Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
dnes mi byla doručena faktura od O2 na smluvní pokutu (bohužel jsem si nepřečetla smluvní podmínky, kde se pod odstavcem "Speicální nabídka" píše, že jsou oprávněni automaticky prodloužit smlouvu na další dva roky po jejím ukončení, což mi přijde jako klamání spotřebitele - pod tímto názvem bych opravdu žádnou takovouto podmínku nehledala) kvůli porušení čl. 13.1 Všeobecných podmínek.
Jde mi ale hlavně o to, že fakturu jsem obdržela dnes 8.12., na faktuře se píše datum vystavení dokladu 2.12. a splatnost je do 11.12., tedy do neděle. Jinými slovy pokud bych nezaplatila fakturu okamžitě po jejím otevření, tak bych platbu nestihla zaplatit (a možná nestihnu, jestli převod bude trvat 2 dny) a budu muset platit ještě úrok.
Volala jsem ihned na linku O2, kde mi pán řekl, že:
1. Česká pošta má nyní problémy s doručováním, proto se faktura zpozdila (osobně mám opačnou zkušenost, takže se mi to nezdá)
2. Mají potvrzení o datu odeslání, ale žádné potvrzení mi není schopen dát. Na obálce žádné datum uvedené také není.
3. Je normální mít datum splatnosti na neděli, protože banky jsou schopné převádět platby i v neděli. Pánovi jsem sdělila, že toto je možné pouze mezi účty stejné banky (což není můj případ) a nic mi na to už nebyl schopen odpovědět.
Nakonec jsem se tedy zeptala, zda když zaplatím ihned pokutu, jestli ji mohu ještě zpětně vymáhat. Potvrdil mi, že ano, pokud zadám reklamaci. Pokud bych zadala reklamaci nyní a čekala se splacením, tak by údajně úroky nabíhaly, tudíž jsem platbu ihned odeslala.
Prosím o posouzení, zda je takovéto jednání se zákazníkem v normě, ať už pozdní zasílání faktur k domáhání se "nuceného" úroku na zákazníkovi, či uvádění důležitých informací o automatickém prodloužení pod název "Speciální nabídka".
Děkuji.
Tarif FREE O2
Ráda bych dosáhla minimálně vrácení případného úroky z prodlení splátky, v lepším případě celé smluvní pokuty. Také jsem tímto chtěla upozornit na takovéto praktiky.
|
Tweet |
Smluvní strany si mohou ujednat automatické prodloužení smlouvy. V takovém případě je společnost povinna informovat spotřebitelku způsobem, který si zvolila pro zasílání vyúčtování, a to nejdříve 3 měsíce a nejpozději 1 měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy obsahující ujednání o automatickém prodloužení smlouvy, o možnosti a způsobu, jak ukončit smlouvu. Pokud by společnost tímto způsobem nepostupovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost automatického prodloužení smlouvy.
Pokud byla sjednána smlouva na dobu určitou, je smlouvu možné ze strany spotřebitelky jednostranně ukončit. V takovém případě si ale může společnost účtovat poplatek za předčasné ukončení smlouvy ve výši maximálně jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy. Úrok z prodlení by bylo možné vymáhat, pokud by spotřebitelka poplatek nezaplatila bez zbytečného odkladu poté, co jí k tomu společnost vyzvala. V daném případě však spotřebitelka plnila bezprostředně po výzvě.
Pokud spotřebitelka s poplatkem nesouhlasí, měla by jej reklamovat. Učiní-li tak, ale reklamace bude společností zamítnuta, má možnost obrátit se námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním reklamace ani námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitelky rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.
Hezký den,
informace o autoprolongaci máte uvedeny v aktivační smlouvě z 20.5.2013. O automatickém prodloužení smlouvy vždy informujeme zákazníka včas (na vyúčtování za služby). Tuto informaci jste měla ve faktuře za období od 20.2. do 19.3.2015 - „Dne 17.5.2015 automaticky znovu získáte zvýhodněnou cenu tarifu se závazkem na 24 měsíců. Prodloužení závazku můžete do 17.5.2015 odmítnout, ale ztratíte tím stávající cenové zvýhodnění vašeho tarifu.”
Ohledně druhého dotazu se omlouvám za prodlení, smluvní pokutu již máte uhrazenou. V případě, že by platba nebyla na účet připsána včas, samozřejmě bychom vám upomínku za prodlení stornovali.
S pozdravem
Petr Mišurec
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.