Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Objednal jsem přes web drahou klávesnici (3.500Kč) v US provedení a k nim české přelepky. Tedy 2 položky. Obojí bylo skladem. Zboží jsem okamžitě zaplatil on-line kartou.
Na druhý den bylo zboží vyexpedováno, došla mi SMS, že mi přijde zásilka. dopravce je DPD. Ale nic neřišlo a na druhý den se zboží vrátilo "do depa DPD", žeprý je zásilka nekompletní (je jen jeden balík ze dvou), takže jej prý nedoručí.
Volal jsem do ALZY a tam mi řekli, že zboží bylo vyexpedováno. Na dotaz, prož poslali 2 balíky (klávesnice a aršík přelepek zvlášť) mi řekli, že "to tak musí být dle interního procesu".
Nic se nedělo, tak jsem kontaktoval DPD. Tam mi řekli, že dostali jenom jednu položku, tudíž zbylou zásilku nesmí doručit, ať kontaktuji ALZU. Kontaktoval jsem tedy ALZU a řekl jim, co mi řekli v DPD. SLíbili mi, že to bude řešit logistika a že mi pošlou mail, jak to řeší. To bylo ráno, za celý den nic nepřišlo, aˇč jsem opět volal do Alzy.
Je to již 4. den a vůbec nic se neděje. Jen mluvím do sluchátka.
Je to příšerné. ALZA nemá žádný kontakt. Jen operátoru a mailový formulář, na nějž odpovídá přednastavenými univerzálními odpověďmi.
Každopádně je to můj poslední nákup u Alzy. Už jsem něco na webu zažil, ale tohle je teda extrém. Nemáte nejmenší šanci se něčeho dovolat, mluvíte jen na nějakého operátora, který vám laskavě vše odkýve a s položením sluchátka na vás zapomene.
Logitech G810
Dodat zboží.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže prodávající zboží nedodá, upozorní jej spotřebitel, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Kdyby společnost slibovanou službu včasného doručení zboží vůbec neměla v úmyslu poskytnout a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na její služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou.
Vábivou reklamou se rozumí situace, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny.
V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.