Společnost


Tomáš Kafka

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13661Špatně fungující vodovodní baterie

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 2 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.12.2016, před 8 lety

Jaroslav Novák

Znění stížnosti

4. 12. 2015 jsme si nechali pracovníky SBD Družba Pardubice vyměnit asi 5 až 6 let starou stojánkovou, pákovou vodovodní baterii za původní, která po letech provozu už netěsnila. Byla zakoupena v některém z obchodních řetězců za cca 500,- Kč. Tato baterie měla vlastnost, která pak u té nové chybí a dodnes se s montážní a servisní firmou dohadujeme o reklamaci. U staré baterie se s otáčením regulační páky přibližně lineárně zvyšovala teplota vody v celém rozsahu pohybu, který je odhadem 90 až 100 úhlových stupňů. U nové baterie se tento regulační rozsah smrsknul na asi 30 úhlových stupňů uprostřed rozsahu pohybu páky. Je tím značně stíženo i přibližné nastavení teploty vody, což znamená i její vyšší spotřebu a při dnešních stonásobných cenách oproti roku 1989 nám tato skutečnost oprávněně vadí. Další v podrobném popisu, ale ten je rozsáhlejší než uvádíte tisíc znaků. Pokud by bylo třeba mám veškerou e-mailovou korespondenci shromážděnu a mohu Vám ji poskytnout zvláštním e-mailem.
Jaroslav Novák Jana zajíce 953, 530 12 Pardubice. Tel: 602 412 981, e-mail dvsdvsdvs@centrum.cz


Produkt

Vodovodní páková stojanová baterie GEOS GU 4900


Požadované řešení

Výměna celé armatury za plně běžně fungující


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2016 17:27, před 8 lety

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo (montáž vodovodní baterie). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla. Skryté vady je možné oznámit nejpozději do dvou let od převzetí díla.

Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla. Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě. V takovém případě má spotřebitel dva roky od převzetí věci k uplatnění práva z vadného plnění. Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, má spotřebitel právo na odstranění vady opravou. Nelze-li odstranit vadu opravou, může požadovat dodání nové věci. Pokud ani to není možné, může od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků. Byla-li věc úspěšně reklamována, má spotřebitel právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Mezi takové náklady patří i výdaje za demontáž a montáž věci.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.5.2017 11:35, před 8 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.