Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na e-shopu megatel.cz jsem 7.12. cca ve 22:00 objednal mobilní telefon Sony Xperia X Compact Black za cenu 6885Kč plus poštovné 190Kč. Potvrzení objednávky mi přišlo do e-mailu obratem (včetně názvu zboží a jeho ceny). Den poté 8.12. v 10:13 mi e-mailem přišla informace, že objednávka byla vyřízena a předána přepravci. Cca deset minut poté mi volali z e-shopu, že došlo k chybě, že cena na e-shopu neměla být 6885Kč, ale 9885Kč a že se omlouvají, a jestli akceptuji tuto změněnou cenu. V té době jsem pracoval a neměl jsem moc času, řekl jsem tedy, že změnu ceny neakceptuji a bylo mi tedy řečeno, že objednávku ruší. Odpoledne jsem potom posílal e-mailem dotaz, jestli nejsou schopni nabídnout lepší řešení než jednostranné zrušení objednávky, které jim dle mého názoru jejich obchodní podmínky nedovolují. Obchod však trvá na tom, že ke zrušení objednávky došlo po dohodě se mnou a nenabízí žádné řešení problému, jen se odvolává na to, že všichni ostatní zákazníci chybu pochopili a objednávky zrušili a podobně. Prosím tedy o pomoc s tímto případem. E-mailovou komunikaci s obchodem včetně objednávky a snímku obrazovky o historii objednávky ze stránek obchodu mohu samozřejmě poskytnout.
Sony Xperia X Compact Black http://www.megatel.cz/product.php?id_product=2133
Očekával bych dodání telefonu za inzerovanou cenu, tedy za 6885Kč.
|
Tweet |
Návrh dodat zboží za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty podnikatele plnit. Pokud spotřebitel přijme tuto nabídku, vzniká kupní smlouva a strany jsou vázané právy a povinnostmi z tohoto závazku. Prodávající má povinnost dodat sjednané zboží a spotřebitel má povinnost zaplatit ujednanou kupní cenu.
Pouze v případech, kdyby došlo ke zjevné administrativní chybě, že by spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodávající namítat neplatnost závazku. Tato chyba však musí být zjevná a cena by musel být neúměrná hodnotě zboží.
V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
České právo nezná institut hromadné žaloby. Za stavu současného právního řádu musí každý spotřebitel podat žalobu sám. Nicméně ve věcech ochrany práv spotřebitelů platí, že výrok pravomocného rozsudku je závazný i pro další osoby oprávněné proti žalovanému, pokud se jedná o tytéž nároky z téže právní skutečnosti. Pokud by tedy soud rozhodl ve prospěch spotřebitele, mohou ostatní oprávnění očekávat stejné rozhodnutí.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.