Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
Dne 11.11. jsem si objednala na www.naradibosch.com produkt za 5232Kc + 59Kc za postovne. Objednavka mi dosla dne 22.11.2016 jiz v otevrenem baleni a vzhledem k tomu, ze se jedna o darek, rozhodla jsem se ho vratit. Zbozi jsem odeslala zpet 30.11. s fakturou a podepsanym pisemnym prohlasenim, ze vyuzivam sveho zakonneho prava vratit zbozi ve lhute 14dnu a ze prosim o vraceni penez. Naradibosch.com zbozi prevzalo 1.12.2016 a dne 8.12.2016 mi prislo zpet na ucet 5232Kc.
Stejny den (8.12) jsem psala na info@naradibosch.com, ze dekuji za zaslani 5232Kc a ze bych poprosila jeste o zaslani postovneho dle zakona č. 89/2012 Sb. a prisla mi nasledujici odpoved:
----
Dobrý den,
výrobek jste nám pouze vrátila, neodstoupila jste od kupní smlouvy podle občanského zákoníku. V tomto případě nemáte na náhradu poštovného právo.
Přeji Vám hezký den
Marek Lecjaks
Sales director
tel. 608658032
----
Muzete prosim pomoci?
Dekuji,
Kalcevova
Vraceni postovneho
|
Tweet |
Bylo-li z jednání spotřebitelky zřejmé, že od smlouvy odstupuje ve lhůtě 14 dní bez uvedení důvodu, tak dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku je podnikatel povinen vrátit všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od spotřebitelky přijal. Dle § 1832 odst. 2 občanského zákoníku se náklady na dodání rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí (pokud si tedy spotřebitelka vybere dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebitelce pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží).
Podnikatel by nemusel náklady na dodání hradit pouze v případě, pokud by si spotřebitelka zajistila dopravu sama (nevyužila by zprostředkování dopravy prostřednictvím podnikatele).
Mimo to má podnikatel také povinnost spotřebitelku informovat o tom, že v případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitelka náklady spojené s navrácením zboží (náklady, které měla spotřebitelka se zasláním zboží zpět k prodávajícímu). Neučiní-li tak podnikatel, je povinen dle § 1832 odst. 3 občanského zákoníku tyto náklady spotřebitelce nahradit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.