Společnost


BLUE OCEAN Management s.r.o.

Počet nahlášených stížností:83
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

90%
10%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#13672Nevyžádaná změna dodavatele elektřiny a plynu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 měsíců 22 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.12.2016, před 8 lety

Magdalena Blažková

Znění stížnosti

Dne 3.8.2015 jsem obdržela smlouvu o sdružených dodávkách elektřiny a plynu od firmy LAMA Energy, že zahájili jednání o změněnu dodavatele k odběrnému místu.Původní dodavatel EON tuto změnu zamítl z důvodu evidence smlouvy na dobu určitou.
30.10.2015 jsem zrušila smlouvu s firmou LAMA Energy a.s. a tím i s firmou BLUE Ocean, která byla provázána s touto firmou, o spojení těchto 2 firem jsme nebyli informováni. Firma Blue Ocean nám urgovala vrácení žárovek, které jsme dostali oproti podpisu kupní smlouvy na ně a dne 3.3.2016 nám přišla faktura na žárovky v hodnotě 3146,- Kč se splatností 16.3.2016. Dne 4.3.2016 jsme tyto žárovky poslali doporučeně s dodejkou s podacím číslem DR0185871312X. Současně nám naše původní firma EON zamítla 30.10.2015 přechod k již zmíněné firmě LAMA Energy, protože tím pádem skončila i smlouva s provázanou firmou. Dne 7.7.2016 jsme tuto smlouvu opětně vypověděli a doručili doporučeně firmě LAMA Energy. Nová upomínka za úhradu faktury přišla dne 9.12.2016 se splatností do 14 dnů jako poslední pokus o smír, jinak firma předá případ k vymáhání.


Produkt

Změna dodavatele elektřiny a plynu


Požadované řešení

Vzhledem k tomu, že již zmíněné žárovky , které jsme tzv. dostali "zdarma", pokud přejdeme k novému dodavateli elektřiny a plynu, jsme ihned po doručení faktury vrátili dodavateli BLUE Ocean management poštou s dodejkou, tak firma nemá právo po nás vymáhat peněžní částku za toto zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2016 20:45, před 8 lety

Občanský zákoník stanoví, že v případě, kdy dojde k zániku závazku některé ze závislých smluv bez uspokojení věřitele, dojde ke zrušení ostatních závislých smluv s obdobnými právními účinky. Z toho lze dovodit, že zrušením smlouvy o sdružených dodávkách energií, dochází k zániku kupní smlouvy, jejíž výhodnější podmínky jsou vázány na platnou smlouvu o dodávkách.

Pokud by společnost deklarovala, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé smlouvy. Takové jednání v podstatě naplňuje definiční znaky postihu za zrušení smlouvy dle § 11a energetického zákona a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. V případě zrušení změny dodavatele tak spotřebitelce vzniká povinnost žárovky vrátit, ovšem společnost není oprávněna požadovat žádnou úhradu nebo sankci.

Z ustanovení § 1727 občanského zákoníku vyplývá, že pokud se jedná o takto provázené smlouvy, které jsou uzavřeny za jedné situace a navíc na sebe vnitřně odkazují, tak při zrušení jedné smlouvy zaniká automaticky i smlouva druhá. V okamžiku zrušení smlouvy o dodávkách energií tak došlo i k zániku kupní smlouvy na žárovky a je tedy nyní již pouze potřeba žárovky vrátit. Nicméně není třeba je žádným způsobem hradit, neboť smlouva, která by tuto povinnost zakládala, již zanikla. Není podstatné, zda je kupní smlouva na žárovky na jiné listině, uzavřená s jiným podnikatelem a třeba i s doložkou o nezávislosti na smlouvě o dodávkách energií, i tak zrušením změny dodavatele se bez dalšího zruší i práva a povinnosti z kupní smlouvy.

Pokud by společnost chtěla poplatek vymáhat, musela by se nejprve obrátit na soud a ten by musel rozhodnout v neprospěch spotřebitelky. Pokud by spor dospěl do stadia, kdy by bylo nutné jej projednávat před soudem, doporučujeme spotřebitelce vyhledat právní služby. Seznam advokátů je mimo jiné možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2017 13:45, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.