Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
Dne 13.8.2016 jsem zaplatil částku 138 korun za zkušební prémium účet na portálu www.be2.cz.
Po skončení platnosti účtu byla samovolně strhnuta částka 2247 kč dne 3.9.2016 bez mého vědomí (bohužel jsem na to přišel až dnes 9.12.2016) a dne 2.12 a 9.12. jsem byl upomínkován, že jsem opět nezaplatil částku již 2545 kč. Účet je zablokován a já se bohužel nemohu dostat k ůdajům potřebným k ukončění smlouvy a na emailová komunikace je bez reakcí a pro faxovou reakci bohužel nemám fax a nemá ho ani nikdo z mého okolí. NAvíc během celé te doby jsem nebyl kontaktován ani jednou ženou ze seznamky a zdálo se že všechny profily jsou fejkové.
Do dne 12.12.2016 má být částka uhrazena, takže nemám dostatek času (bohužel ani financí) k podniknutí kroků které zabrání mou perzekuci za nezaplacení této nesmyslné pohledávky.
Beru za velice neseriózní jednaní to, že společnost neumožňuje ukončit smluvní vztah elektronickou cestou. Také se mi nelíbí jejich možnost manipulovat financemi z mého účtu, aniž bych jim to pro následné platby povolil, ačkoliv toto bylo z mé strany v jejich smluvních podmínkách přehlédnuto.
Ve všeobecných podmínkách je toto:
Právo na odstoupení od smlouvy
Máte právo během čtrnácti dnů bez udání důvodů od této smlouvy odstoupit.
Lhůta pro odstoupení činí čtrnáct dnů ode dne uzavření smlouvy.
Pro výkon vašeho práva na odstoupení nás be2 S.à.r.l., zákaznický servis/odstoupení od smlouvy, 291, Route d'Arlon, L-1150 Luxemburg, Luxemburg (fax: +49 (0)89 - 95 46 41 05, e-mail: zakaznickyservis@be2.cz) musíte pomocí jednoznačného prohlášení (např. dopis zaslaný poštou, fax nebo e-mail) informovat o svém rozhodnutí od této smlouvy odstoupit. Můžete k tomu použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který však není předepsán.
Proto se o první prostředek pro odstoupení od smlouvy snažím e-mailem.
Požadované řešení
Odstoupení od smlouvy v zákonné lhůtě 14 dnů.
Případné ukončení smluvního závazku mezi mnou a společností be2 S.a.r.l. Pokud možno storno proplacení vip účtu jenž není po dobu neuhrazení částky možné užívat.
VIP účet
Odstoupení od smlouvy jelikož o další prodloužení nemám zájem.
Případné ukončení smluvního závazku mezi mnou a společností be2 S.a.r.l.Pokuď možno storno proplacení vip účtu jenž není po dobu neuhrazení částky možné užívat.
|
Tweet |
Před uzavřením smlouvy je podnikatel povinen informovat spotřebitele mimo jiné o ceně služby, případně o způsobu jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků. Tento údaj je povinen podnikatel spotřebiteli sdělit vždy. Pokud byl při nabízení služeb užit klamavý údaj nebo byl údaj o ceně opomenut, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná.
Dle všeobecných obchodních podmínek (dále jen "VOP") společnosti musí být zpoplatněný smluvní vztah realizovaný prostřednictvím webové stránky vypovězen minimálně 14 kalendářních dní před uplynutím příslušné doby platnosti smlouvy – nebo, pokud byla při koupi zpoplatněného přístupu uvedena jiná lhůta, během uvedené lhůty. V opačném případě se závazek prodlužuje. Smluvní strany si tedy sjednaly, že je možné závazek vypovědět.
Dle § 1998 odst. 2 občanského zákoníku platí, že pokud je závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi.
Ve VOP výpovědní doba upravena není, závazek tedy končí účinností výpovědi. Dle VOP je výpověď účinná, pokud byla podána formou výslovného, písemného prohlášení (tuto část považujeme za nepřiměřenou smluvní podmínku, neboť spotřebiteli znemožňuje ukončit závazek - rozhodující by měla být vůle spotřebitele nebýt smlouvou dále vázán, nikoliv forma výpovědi). Pokud tedy spotřebitel podal výpověď, závazek byl ukončen ke dni účinnosti výpovědi.
Pokud by zkracovala společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud by společnost záměrně znemožňovala vypovězení smlouvy, pak se nemůže dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen. Stačí, pokud by spotřebitel doložil, že smlouvu vypověděl ve lhůtě stanovené v obchodních podmínkách.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Od výpovědi smluvního vztahu s účinky (ex nunc - od nynějška, právní jednání směřující do budoucna a ne zpět do minulosti, tedy v daném případě od doručení výpovědi) je třeba odlišovat odstoupení od smlouvy s účinky (ex tunc - taková smlouva se ruší od samého počátku, tedy s účinky od tehdy). Spotřebitel v popsaném případě zřejmě hodlá uzavřenou smlouvu včas vypovědět tak aby nedošlo k automatické prolongaci smlouvy.
U smluv uzavřených prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku (např. internet) má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě čtrnácti dnů ode dne uzavření smlouvy. Dle § 1837 písm. a) občanského zákoníku spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy. Souhlas musí být výslovný (pouhý odkaz na obchodní podmínky je nedostačující) a musí být učiněn při uzavírání smlouvy. V případě sporu by musela společnost prokázat, že spotřebitele informovala a že souhlas byl ze strany spotřebitele vysloven.
User ID: fc0234d97575b556d2d21df4
Přejeme Vám dobrý den.
Uvedený případ byl již vyřešený interně na základě komunikace s Oddělením pohledávek be2.
Děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.