Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, objednala jsem si varnou desku značky Beko, která byla v akci (Black friday). Při doručení a následném rozbalení jsem zjistila, že deska má uražený roh, proto jsem ihned online iformovala Alzu o poškozené zásilce. Po dvou dnech nám byla doručena druhá deska, jako náhrada za první desku. Po rozbalení jsem ale zjistila, že je deska opět poškozená (opět uražený roh). Následně jsem Alzu informovala o poškozené druhé zásilce a Alza mezitím dala první desku k opravě do servisu. Po cca 5 dnech mi přišel email s tím, že mi Alza vystavila dobropis (oprava desky zřejmě nebyla rentabilní, soudím dle textu na mém účtu v Alze). Nikdo se mě nedotázal, jak chci tuhle situaci řešit a hned mi vrací peníze. Považuji to za nevhodné chování této společnosti a klamání spotřebitele. Možná Alza nechce tratit, protože tato deska už v akci není! Prosím Vás o doporučení, jak v takové situaci postupovat.
ing. Kateřina Kheilová Ph.D
Beko Hic 64502 T,
Dodání desky za objednanou cenu, tedy 5 690,- Kč
|
Tweet |
V případě, že spotřebitel reklamuje vadu výrobku, je jeho volbou, jaký způsob vyřízení reklamace uplatní, pokud takové vyřízení bude odpovídat nárokům předvídaným zákonem. Požadovaný způsob vyřízení reklamace je třeba určit při jejím uplatnění. Od právního jednání uplatnění reklamace spotřebitelem je zahájeno reklamační řízení, v jehož rámci je prodávající oprávněn posoudit reklamované zboží, zejména zda se jedná o vadu za kterou odpovídá a jaké povahy tato vada je. Reklamační řízení musí být ukončena nejpozději do 30 dnů ode dne zahájení, včetně vyrozumění spotřebitele o jeho výsledku.
Ustanovení zákona o nesplnění jakosti při převzetí jsou speciální úpravou k obecným ustanovením o odpovědnosti z vadného plnění, týkající se prodeje zboží v obchodě. Použije se v tomto konkrétním případě ustanovení § 2169 odst. 1 občanského zákoníku, které stanoví výslovně určitou hierarchii nároků z vadného plnění. V případě uvedené ve stížnosti má spotřebitel nárok na výměnu věci za identickou a bezvadnou, pokud to není povaze vady neúměrné, např. pokud by se jednalo například o dotažení šroubku, které lze provést bezodkladně na místě. Jestliže se jedná o vadu, která by nebyla odstraněna ani výměnou, tedy například o sériovou vadu, pak musí prodejce vrátit peníze (či se jedná o zboží, které se již nevyrábí či není skladem).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.