Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před rokem jsme zakoupili sportovní polobotky síťované Merrell za 1521,-Kč.
Boty byly nošené 1/2 roku převážně v interiéru. Po 1/2 roce praskl přední šev a síťovina u palce pravé boty začíná vykazovat díru. Zároveň na předních špičkách obou bot se začíná odlepovat podešev. Boty jsme reklamovali, zasláním na reklamační adresu. V reklamační lhůtě nám byl zaslán e-mail, z adresy: reklamacje eobuwie (reklamacje@eobuwie.com.pl), že je reklamace neuznaná, vyjádření dostaneme písemně od výrobce s vráceným zbožím. Boty se nám vrátily, ale písemné, krátké zamítnutí je pouze v PL jazyce.
Značka: Merell J123980C, Faktura: FVATZ/57/12/2015/CZ, datum 1.12. 2015
Se zamítnutím, nesouhlasím, polsky nekomunikuji. Prasklý šev, počátek odlepující se podešve je jasná reklamace. Požaduji vrácení peněz, celé částky.
|
Tweet |
Reklamoval-li spotřebitel zboží, prodávající je povinen mu vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje. Pokud uplatněnou reklamaci výrobku prodávající zamítne, musí do tohoto potvrzení uvést odůvodnění zamítnutí reklamace. Dozor nad dodržováním uvedených povinností stanovených v § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Pokud odůvodnění zamítnutí reklamace bylo poskytnuto spotřebiteli pouze v polském jazyce, jedná se o porušení ustanovení § 11 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele, neboť prodávající musí zajistit, aby informace uvedené v § 19 zákona, jsou-li poskytovány písemně, byly poskytnuty v českém jazyce.
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt z Polska), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.